The Daily трябваше да бъде вестникът на бъдещето – изцяло дигитален, специално произведен за таблети като iPad. Но първият дигитален вестник The Daily е изправен пред спиране и показа как един скъп експеримент не успя да се наложи. Неговият крах още веднъж показва колко трудно се печелят пари с дигиталните медии. Дори медийният магнат Рупърт Мърдок не успява засега да се справи с трудната задача.
Daily никога досега не е успял да си осигури нужния брой абонати или достатъчно рекламни приходи, за да покрива разходите си. Днес Мърдок обяви, че последният брой на вестника ще излее на 15-и декември, почти две години след излизането на първия брой.
Още при голямото представяне през февруари 2011 г. бе ясно, че тук става дума за много пари. Мърдок инвестира около 30 млн. долара в изграждането на престижния проект. Той влагаше надежди в това, Daily да има своя собствена пълна редакция, а да не е само цифрова издънка на други издания от издателската къща. Текущите разходи в началото възлизаха на около половин милион долара на седмица. При това Daily ухажваше читателите си с хищнически цени: седмичен абонамент струва само 99 цента, а за една година чителите трябваше да платят само 40 долара. По данни от лятото обаче изданието имаше само 100 000 платени потребители, предаде DPA.
"От самото начало The Daily беше смел дигитален експеримент", заяви Мърдок на прощаване. Но той не успял да спечели достатъчно читатели, за да работи в дългосрочен план. Проблемите бяха очевидни в дългосрочен план. Още през август имаше вълна от съкращения, при които са отпаднали 50 от общо 170 работни места. В допълнение от тогава вестникът не беше достъпен в хоризонтален формат. Така трябваше да бъдат намалени технически и редакционни разходи за алтернативното оформление.
Не без противоречия от самото начало бе и самата концепция за Daily - това бе почти класически вестник, а не замислен като постоянно променящ се уебсайт. Дузината страници се зареждаха всяка сутрин на таблета и се актуализираха пестеливо. За сметка на това мултимедийно съдържание като видеоклипове, изображения или големи интерактивни графики трябваше да подчертават предимствата пред отпечатания вестник. Първо имаше Daily само за IPad, през януари 2012 г. Бе добавена и версия за някои таблети с операционната система на Google Android.
"Новите времена изискват нови журналистика", обяви смело Мърдок идеята за Daily. 81-годишният предприемач, който изгради своята медийна империя като издател на вестници и собственик на телевизионни станции , остава напълно нещастен в дигиталния бизнес. И сделката на вече продадената онлайн мрежа MySpace за повече от 500 милиона долара му донесе тежки загуби.
От опита на The Daily ще се възползват други заглавия на издателя, каза той. Неговият издател Грег Клеймън ще ръководи в бъдеще глобалната дигитална стратегия, а първият главен редактор на Джеси Анджело ще е редактор на New York Post, откъдето бе привлечен в новия проект. В него ще се влеят и инфрастрктурата и част от служителите на несполучливия проект. Самият Мърдок посочва, че сега „ще вземем най-доброто от The Daily и ще го приложим на всички наши издания".
Неуспехът на The Daily обаче поставя под въпрос цял бизнес модел, който се проучва от изданията по целия свят. Издателите на вестници и списания обърнаха поглед към таблетите като среда, в която могат да предлагат повече съдържание при по-малки разходи и най-вече на аудитория, която е склонна да плаща за добро съдържание. Оказва се обаче, че невинаги това е гарантирано.
преди 12 години Дбелите и доста поостарели глави така и не разбраха как се печели, като вестникът не се продава, т.е. е безплатен. Новото поколение израстна с твърдото схващане, че интернет не е място за платен достъп до каквото и да било. И едва ли ще може някой да ги убеди, че трябва да си плащат за нещо, което новото поколение смята за даденост. И не само новото поколение. Ще трябва дебелите и доста поостарели глави да се опитат да мислят по-креативно или ги чакат неприятности, ако мога да се изразя така доста деликатно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар