IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Клиентите са големият печеливш от старта на продажбите на iPhone в Китай

След China Telecom и China Unicom се очаква устройството да се предлага и от China Mobile

11:01 | 03.12.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	iPhone 5 вече се продава в магазина на Apple в Хонконг. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

iPhone 5 вече се продава в магазина на Apple в Хонконг. Снимка: Ройтерс

В четвъртък китайските власти дадоха своето OK и последната версия на популярния телефон iPhone вече може да се продава от мобилните оператори China Telecom и China Unicom. Apple е изправен пред доходоносен пазар. 132,8 млн. потенциални потребители имат само двата гореспоменати оператора, които вероятно ще дадат нов тласък за продажбите на iPhone. През третото тримесечие Apple успя да продаде 26,9 милиона смартфона, припомня Wall Street Journal.

Но развитието отразява основните трудности, пред които e изправена Apple в Китай. В миналото винаги отнемаше доста време преди новите продукти на компанията да бъдат допуснати в страната. През това време на изчакване непрекъснато се увеличаваше истерията по iPhone, iPad и сие. И когато стартът на продажбите е неизбежен, клиентите си устройваха лагери извън магазините, за да се докопат възможно най-бързо до едно от първите устройства. Но ентусиазмът вече намалява до известна степен, тъй като при iPhone 4S и iPhone 5 нямаше големи промени.

Apple бе принуден да предаде лидерската си позиция на конкурентния пазар в Китай на смартфони, които струват повече от 3000 юана (370 евро), на устройства, работещи с операционната система на Google Android. Компанията от Купертино, според Analysys International, държи през третото тримесечие 41,6% пазарен дял, докато конкуренцията е спечелила 55,7%. В един бързо развиващ се пазар и втора позиция значи бързо нарастване на продажбите. Но Apple все повече се измества от конкуренцията, защото компанията се нужда от твърде дълго време, за да предложи своите нови продукти.

China Telecom и China Unicom влизат със смесени чувства в партньорството си с Apple. С iPhone 5 те наистина могат да си осигурят доходоносни клиенти на договор, които ще гарантират бъдещите печалби. Но те трябва да субсидират доста силно iPhone, за да могат да убедят клиентите да подпишат договор. China Telecom вече предупреди в миналото, че се очаква пускането в продажба на iPhone да се погрижи за по-ниска доходност в краткосрочен план.

Двете компании не могат да се радват и на евентуална продължителна екзклузивност. Според Тъкър Гринан, експерт по телекомуникационния пазар в Азия в HSBC, конкурентът China Mobile може да сключи сделка за продажби на iPhone 5 вероятно в началото на 2013 г.

Затова истинският печеливш вероятно ще бъде китайският потребител. Той най-сетне ще получи своя iPhone 5 – и то на намалена цена. Планът на китайските власти в крайна сметка може да успее – те се надяваха 3G мрежата значително да увеличи конкуренцията, както се случи и с предишната 2G мрежа, където доминираше China Mobile.

Забавянето на старта на iPhone 5 в Китай не бе добро решение за Apple. Въпреки това то даде възможност на местните власти да създадат приятелски настроен към потребителите мобилен пейзаж, пише в заключение WSJ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:59 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още