Най-голямата социална мрежа Facebook и доставчикът на игри Zynga разхлабват тясното си партньорство. Zynga, разработчик на успешни заглавия като FarmVille и CityVille, вече няма да е задължена да показва в бъдещите си игри реклами от рекламната платформа на социалната мрежа или да използва нейната система за плащане. От друга страна, Facebook вече няма да третира партньора си привилегировано и дори може да развива сама игри. Това е видно от документите, изпратени до американската комисия по ценни книжа и фондовите борси (SEC), предава Ройтерс.
Двете компании бяха в много близки отношения до този момент. Zynga достига в социалната мрежа до милиони фенове и в момента генерира 80% от приходите си там. Facebook от своя страна взима част от постъпленията, и в момента постига повече от 15 на сто от приходите си от такси към Zynga.
Преразглеждането на договора предоставя на Zynga достатъчно гъвкавост за нейните продукти и услуги, които да предложи и на други места, казва мениджърът Бари Котъл. Партньорството с Facebook обаче ще продължи. Облекченията в двегодишното споразумение влизат в сила на 31-и март следващата година.
В момента Zynga е в дълбока криза. Компанията отчита загуба, заради което главният изпълнителен директор, основател и основен акционер Марк Пинкъс ще съкрати 150 работни места. Той се опитва в същото време да се намали зависимостта от позаслабналите симулационни игри като FarmVille. Тези класики намират своите фенове във Facebook.
В търсенето на нови източници на приходи Zynga напредва към бизнеса с хазарта с онлайн покер и рулетка. Компанията също така основава zynga.com - своя собствена платформа. Благодарение на по-свободния режим сега тя може да насочи вниманието си върху това.
В следборсовата търговия цените на акциите на Zynga се сринаха с дванадесет процента, макар че анализатори намират преразгледаното споразумение по-скоро за положително.
„Wall Street изхожда от факта, че Facebook се разправя с тях, или прави нещо лошо, но това не е лошо", заяви Майкъл Пачтър от Wedbush Securities. "В най-лошия случай социалната мрежа не прави нищо, а в най-добрия случай прави добро за производителя на игри", коментира експертът. Акциите на Facebook останаха на почти непроменено равнище.