IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Microsoft може да представи своя смартфон до средата на 2013 г.

Концернът вече е възложил поръчка за устройството си на Foxconn, разкрива DigiTime

16:04 | 27.11.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Телефонът Surface може да се окаже бутиков продукт. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Телефонът Surface може да се окаже бутиков продукт. Снимка: Ройтерс

Доказателствата за планирания от Microsoft смартфон, които ще бъде пуснат под неговото собствено име на пазара, се натрупват постепенно. От Азия сега идва новината, че Foxconn, компанията, която сглобява iPhone и iPad за Apple, е била избрана от Microsoft за производството на първия собствен смартфон.

Очаква се така нареченият Surface Phone да се появи на пазара в средата на 2013 г., съобщават източници на DigiTime. 

Смартфонът на Microsoft ще използва собствената мобилна платформа Windows Phone 8, но засега липсват детайли какви ще са хардуерните му характеристики. Подобно устройство обаче ще внесе много смут в и бездруго все още крехката екосистема на операционната система, а Nokia може да е най-сериозно засегната от него, считат анализатори от индустрията.

DigiTime твърди още, че Amazon също е поръчал във Foxconn свой смартфон, който би трябвало да се появи на пазара отново към средата на следващата година.

Поръчките на Amazon и Microsoft ще са за ограничени количества и това вероятно ще се запази като бизнес модел. Ако телефонът Surface наистина се окаже бутиков продукт за демонстрация на чистия вид на Windows Phone, то Nokia, HTC и останалите производители на такива устройства няма да са под сериозна заплаха от собствения си софтуерен партньор. 

Foxconn е най-големият поддоставчик на електронни устройства в света и произвежда за редица известни марки. Компанията е известна преди всичко като производител на iPhone и iPad на Apple, но сред клиентите ѝ са и други големи, както и малки регионални фирми.

През последните месеци Microsoft неколкократно намекна, че може да предложи смартфон под собственото си име. Така например главният изпълнителен директор Стив Балмър заяви, че с таблетите Surface Microsoft е положил само основата на портфолиото от собствени хардуерни продукти. 

Междувременно стана ясно, че Microsoft планира да изгради свои собствени физически магазини в Европа. Концернът вече е провел разговори със собственици на недвижими имоти във Великобритания, писа Financial Times. Още през следващата година може да отворят врати първите магазини на Острова. Преди това обаче трябва да бъде прегледано развитието на американските магазини, пише вестникът, позовавайки се на информирани източници. В момента компанията има магазини само в САЩ, Канада и Пуерто Рико. 

От 2001 г. насам конкурентът Apple изгради мрежа от над 400 свои магазина в целия свят. Те са витрина за устройства като iPhone, iPad и Mac, но и важен канал за продажби. Днес Apple Stores правят най-висок оборот на квадратен метър в бранша.

Microsoft използва своите американски магазини, за да рекламира своя собствен таблет Surface и новата операционна система Windows 8. Добро представяне в обектите намира и игровата конозола Xbox.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:55 | 26.08.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още