Google започва официална акция, която цели да насочи вниманието на гражданите към новия проектозакон в Германия, който в четвъртък влиза на дневен ред в Бундестага, пише DPA.
Акцията е насочена срещу планирания от черно-жълтото правителство закон за интелектуална собственост в полза на издателите.
„Един подобен закон за интелектуалната собственост означава по-малко информация за потребителите и по-високи разходи за дружествата", обясни Стефан Туиръзър, регионален директор на Google Германия.
Спорният закон ще позволи на издателите на печатни медии да имат „изключителното право да публикуват онлайн за бизнес цели пресматериали“. По този начин световните интернет търсачки, които индексират техните онлайн статии, като Google, ще бъдат принудени или да лицензират статиите, или да се откажат да ги публикуват.
Мотивът на властите е, че за повечето потребители информацията от заглавията и първите няколко реда от статиите е напълно достатъчна. По този начин те не посещават самия сайт на медията, от което тя губи трафик и съответно приходи от реклама. В същото време онлайн търсачките, като Google, изобразяват реклами на своите страници, а по този начин печелят приходи.
Сърцето на стартираната във вторник кампания е сайтът www.google.de/DeinNetz/. Освен това концернът ще насочва към акцията от YouTube, както и на началната страница на Google Германия.
Повечето граждани никога не са чували този проектозакон, твърдят от Google. "Законът ще засегне всички интернет потребители в страната, защото търсенето и намирането на информация ще е сериозно увредено. Подобно вмешателство в интернет не е част от философията на системата и е глобален прецедент", казват от гиганта в официалното си становище. „Надяваме се, че германският парламент ще гласува против законопроекта“.
преди 12 години Тук май става въпрос за едни пари - не си спомням да съм имал случай само двата-три реда в търсачката да са ми били достатъчни за някоя статия. Още повече, че това обикновено не са първите два-три реда от статията, а още по-малко пък някакво резюме. Остава единствено заглавието да е достатъчно за да разбере човек за какво става въпрос. Ама то ако някой търси и се задоволява само със заглавия значи той изобщо не е целева група за издателите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар