Мобилният трафик на данни продължава да се увеличава
Мобилният трафик на данни продължава да нараства. През септември мобилните устройства са правили 12 на сто от общия онлайн трафик. Това е почти два пъти повече от същия период на миналата година. Според StatCounter тенденцията в Азия е още по-ясна. Там почти 20% от трафика се падат на мобилните устройства. За сравнение, в Северна Америка този дял е само 10%.
През тази година Line разшири своето приложение с услугата за споделяне на снимки Line Camera, играта с пъзели Line Birzzle, програмата за рисуване Line Brush и Line Cards – приложение за изпращане на дигитални пощенски картички. В рамките на основната програма бе вградена и функция за ваучъри, подобна на Groupon. В една времева графика могат да бъдат споделяни с приятели мнения, а има и подобна на Twitter услуга за известни личности и фирми.
Line се концентрира върху това, да разшири потребителската си база. Приходите и печалбата според NHN са не толкова важни в момента. Подобен подход по-рано обаче провали много други стартъпи. Тъй като приложението е безплатно, приходите се генерират предимно от продажбата на виртуални стикери, които могат да струват до еквивалента на 1,60 евро. Още приходи концернът си обещава от такси за официални корпоративни акаунти.
NHN не пожела да коментира приходите в Line. От компанията заявиха само, че през август с виртуални стикери са постигнали приходи от 3,8 милиона долара. Дебютът на Line бе на 11-и март 2011 г. По време на природното бедствие в Япония разработчиците обаче разбраха, че текстовите съобщения много по-добре може да се доставят с бавните клетъчни мрежи, отколкото нормалните телефонни разговори.
Около 32 млн. от над 70 млн. регистрирани потребители са от Япония. И въпреки че приложението има потребителски списъци в 230 различни страни и региони, по-голямата част на неяпонските потребители са от Тайван и Тайланд. Сега компанията иска да се съсредоточи върху постигането на по-голям растеж в САЩ и Китай.
Засега обаче на Line ѝ е трудно да очарова потребителите с останалите си услуги. В анкета от септември над 60% от потребителите са заявили, че използват приложението заради чат услугата.
В САЩ Line трябва да стартира от нулата. NHN Japan обяви, че ще направи проучване на пазара, за да разбере какви специални оферти ще бъдат особено привлекателни за американските потребители. „Ако ние знаем какви услуги са най-популярни, може да изградим нашата платформа върху тях", казва Морикава. "Знаем, че няма да бъде лесно и че нямаме гаранция, че ще проработи. Но ние поне трябва да опитаме".