Първият български мобилен оператор Мобилтел отчита спад на приходите от продажба с 9,3% до 358,3 млн. евро за първите девет месеца на годината. Изчистената от специални такси оперативна печалба (EBITDA) пада за отчетния период с 19,3% до 164,5 млн. евро.
Финансовите показатели са резултат от няколко фактора: намалените цени за взаимно свързване, които от 1 юли 2012 г. са с между 50% и 70% по-ниски, засилената конкуренция, както и неблагоприятната икономическа обстановка, довела до по-ниско потребление на комуникационни услуги, пише в съобщението на Telekom Austria Group, компанията-майка на оператора.
Взетите мерки за икономия на разходите не успяват напълно да компенсират неблагоприятните последици от пазарния натиск върху приходите, поясняват още от оператора. В разглеждания период пазарната среда продължава да бъде засегната от същите неблагоприятни процеси, белязали първата половина на отчетната година. Затруднената макроикономическа обстановка оказва негативно влияние върху потреблението на комуникационни услуги, особено в Хърватия и България, се казва в съобщение на Telekom Austria.
Въпреки неблагоприятните условия Мобилтел успява да увеличи клиентската си база с 4,6% до над 5,5 млн. клиента. 30,4% пък е ръстът на клиентите на фиксиран интернет на Мтел, които вече са над 142 800. Все повече потребители избират да ползват и цифрова телевизия от Мтел, като увеличаването на тези абонати през разглеждания период е 112%. Данните показват, че клиентите на мобилен интернет също отбелязват сериозен ръст - 83%.
Цялата Telekom Austria Group отчита при своите приходи понижение от 3,8% в съответствие с тенденциите на телеком индустрията в Европа. На мобилните пазари в Австрия, България и Хърватия продължава да съществува засилена ценова конкуренция, а фиксираният бизнес в Австрия регистрира стабилни приходи благодарение на конвергентните/цялостните броудбанд предложения. Икономиите на разходи с приблизителен обем от 86,7 млн. евро оказват своето влияние, като маржът на печалба остава стабилен. През първите девет месеца на 2012 г. Telekom Austria повишава значително нетната си печалба до 180,1 млн. евро спрямо 68,7 млн. евро за същия период на предходната година. Ръстът в чистата печалба се дължи основно на икономиите на разходите и намалените разходи за преструктуриране. Нетният дълг пък се понижава от 3,380 млрд. евро към 31-и декември 2011 година до 3,261 млрд. евро към 30-и септември 2012 година.
Интензивната конкуренция на мобилния пазар, която продължава да се засилва през годината, води до значително намаляване на цените, особено в Австрия, България и Хърватия. Както и през предходни отчетни периоди, сериозните регулаторни мерки водят до допълнителен спад в приходите. За да компенсира негативните ефекти върху пазара, Telekom Austria Group поставя акцент върху конвергентните предложения за широколентов достъп до интернет, както и върху пакетните оферти. Групата продължава своята политика за икономии на разходите и подобряване на ефективността. Взетите мерки обаче не са в състояние напълно да компенсират натиска на пазара.
Очакванията на ръководството на Telekom Austria Group са за интензивна конкуренция в Австрия, България и Хърватия, която е възможно да се засили още повече. Това ще доведе до допълнително понижение на цените и тенденция за замяна на фиксирани с мобилни услуги в Австрия. В допълнение регулаторните мерки ще имат отрицателно въздействие върху приходите във всички пазари, но основно в България. Неблагоприятната икономическа обстановка ще продължи да въздейства негативно върху потреблението на комуникационни услуги и цените.
Преди седмица и вторият оператор в България - Globul, отчете слаби резултати, като приходите за третото тримесечие се свиват с 20,9% в сравнение със същия период на предишната година.
На този фон, ръководството на Telekom Austria Group потвърждава прогнозата за 2012 година: до края на 2012 година постъпленията на групата се очаква да достигнат 4,2 млрд. евро, а сравнимата EBITDA - да варира между 1,40 милиарда и 1,45 милиарда евро. В допълнение Telekom Austria Group потвърждава намерението си да разпредели дивидент от 5 евроцента на акция.
преди 12 години Щом Мтел успява да увеличи клиентите си в тази криза скоро ще започне отчита и ръст в печалбата си! Нещата са взаимно свързани... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Да? И да изкъртят плочките на тротоара?Вай, заваллъ ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Като допълнение, Мтел таксуват разговорите на кръгла минута. Включените минути които дават първоначално са за първите шест месеца и след това се редуцират и т.н.. Изобщо всякакви *** приоми да отблъснат клиентите си. Бих посъветвал мениджмънта целукупно да скочат от прозорците на офиса си в знак на покаяние. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години 358 м приход, 168 м профитОще много има да пада. Норма около 4-5 към 1 ми се струва по-нормална. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години за мобилните оператори лошо или нищо аз никога не съм имал договор към мобилен оператор..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Как няма да са на загуба, като се отказах от услугите им. Зарибяваха ме как ще говоря безплатно с 5000000 абонати. То ако ги слушаш всичко що се движи по земята им е абонат. Телефоните са им скъпи. През дванайсете години които им бях абонат винаги съм си купувал телефони от други магазини. По едно време реших да преподпиша договора за телефоните. Питам девойката какви апарати може да ми предложи, а тя ми показва някакъв телефон, които го продават с прима карти. Оставих я да се чеше по главата с него. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години вашите клиенти се радват за вас мобилни оператори и ви пожелават да бъде все така за напред отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Каквито и оправдания да изкарат, на виделите това-онова отвътре, едно е ясно: Некадърността и скудоумието са основната причина да са на този хал. Ако ме бяха послушали, в най-лошия случай, сега печалбата да бе останала същата. Предвид ред обществено-икономически и психологически фактори, можеше да бъде с поне 10% ръст, вместо 20 % спад, като нямаше да им липсват средства за развитие на инфраструктурата и комплекса услуги та, да ги още и икономисват. Неспасяемото, обаче, е неспасяемо - седнало на клона на напълно сегментиран пазар и, ако не реже, кани и ред други маймуни да се качат. СМЯХ ! ! ! :) :) :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години и мтел и глобул и виваком всичките са успели да увеличат клиентската си база....чудят се как да пробутват излишни сим карти , за да увеличават клиентска база...*** история.... то рано или късно истината лъсва...мтел и глобул да се подготвят психически за това което предстои в момента в който мустака овладее БТК качествено отговор Сигнализирай за неуместен коментар