Японският производител на фото- и видеокамери и на медицинска техника Olympus Corp. обяви в понеделник, че е постигнал печалба за второто тримесечие след загуба за същия период година по-рано.
При това концернът е извлякъл печалба преди всичко от намаляване на разходите и силното търсене на медицинска техника, предава Ройтерс.
Нетната печалба достига 12,5 млрд. йени (157 млн. долара) спрямо загуба от 30,91 млрд. йени година по-рано. Оперативната печалба скача с 29,5% до 12,3 млрд. йени, а приходите се повишават с 0,1 на сто до 216,2 млрд. йени.
Очаква се подразделението за цифрови камери да отчете загуба от 8 млрд. йени за фискалната година спрямо предишното предвиждане за печалба от 1 млрд. йени. Причината за песимизма е спадът на пазара за компактни камери. На 28-и септември Olympus и Sony Corp. анонсираха своето бъдещо сътрудничество в областта на камерите и медицинските продукти.
„Пазарът на компактни камери се свива бързо, защото потребителите преминават към смартфони, а икономическата среда в Европа се влошава“, заяви главният изпълнителен директор Кироюки Саса в Токио, цитиран от Bloomberg. Ето защо Olympus намали предвижданията си за продажбите на дигитални камери с 11% до 7,3 млн. единици, заяви и главният финансов директор Нобоюки Ониши.
Намалението следва подобно решение на Canon Inc., най-големия производител на камери в света, който също намали през миналия месец своите прогнози за печалба и приходи за цялата година. Canon понижи предвижданията си за продажбите на Powershot, Ixus и други компактни модели с 9,5 на сто до 19 млн. броя, а на пролупрофесионалната серия EOS – с 4,3 на сто до 8,8 млн. броя.
За текущата финансова година Olympus повишава цялостната си прогноза за нетна печалба от 7 млрд. йени до 8 млрд. йени. За сметка на това очакванията за оперативната печалба бяха намалени от 50 млрд. йени до едва 38 млрд. йени, докато целта за приходите от продажба е намалена от 920 млрд. до 757 млрд. йени.
В Токио акциите на концерна се котираха на цена от 1244 йени, което представлява ръст от 1,66 на сто.