Германската верига магазини от типа "направи си сам" Praktiker е на път да постигне подобни на миналогодишните си финансови резултати за България, заяви управителят на компанията за страната ни Райнер Витка пред журналисти.
Въпреки леко стагниращия брой на купувачите в България за 2012 г. се очаква резултатът на концерна да остане на миналогодишното равнище, като в зависимост от последните два месеца ще има лек ръст или незначителен спад, поясни още Витка.
„Смятаме, че през тази година останахме по-близо до клиентите си, което не можем да кажем за предишни години. Заради това положително развитие в страната, която заедно с Румъния започна да отчита положително развитие през последните 10 месеца, успяхме да убедим борда на директорите, че е необходимо да експандираме“, каза Витка пред Investor.bg.
Разширяването на бизнеса на компанията ще се изрази в разширяване на площта на два съществуващи магазина – на този на Цариградско шосе в София и на пловдивския клон, с още терен за асортимент от категорията „Градина“, към който в страната ни имало силен интерес. Но това не е всичко – до две години Praktiker ще открие трети магазин в София, с който обектите на германската верига в страната ни ще станат общо 10 в седем града.
Днес компанията обяви и старта на своя онлайн магазин за България броени дни, след като подобен магазин стартира и българският конкурент „Практис“. Чрез тази инициатива компанията се стреми да обхване потребителите от цялата страна, включително в малките населени места, където няма разкрити хипермаркети на веригата.
Онлайн магазинът стартира с асортимент от 5700 артикула, които представляват около 15% от целия асортимент във физическите магазини на компанията. Тези продукти са разпределени в 5 основни категории: „Инструменти", „Строителство", „Баня", „Дом" и „Градина". Плащанията се извършват с банков превод или с кредитни и дебитни карти, включително Visa, Master Card, Visa Electron и Maestro, съвместими с услугата „Виртуален ПОС терминал" на ОББ, обясни Евелина Кирилова, маркетинг мениджър на компанията.
Доставките стават с помощта на спедиторските фирми „Спиди“ и „Интайм“, a за по-обемните стоки се разчита на транспортната фирма "Експресо", поясни IT директорът Йордан Мерачев. През първите пет дни от отварянето му той е разгледан от 30 000 посетители и вече са регистрирани първите поръчки.
До 2013 г. амбицията е в каталога да се качат поне 10 000 артикула, добави още Мерачев. В проекта са инвестирани около 10 000 евро, като в случай на успех ще бъдат назначени допълнителни служители в нов кол център на компанията.
Praktiker стартира онлайн продажбите в началото на 2011 г. като част от плана си за връщане към предишните нива на рентабилност. До този момент онлайн магазини има в Германия, Полша, Унгария, а отскоро и в Гърция и Турция. В страните с вече разработени канали 2% от всички приходи се генерират именно от онлайн продажбите. За България се очаква това ниво да бъде достигнато през 2014 г., поясни пред Investor.bg Витка.