LinkedIn е нещо като анти Facebook: социалната мрежа за професионални контакти е много по-малка от лидера, но вече зарадва своите инвеститори с по-бърз ръст и печалба, вместо очакваната загуба, пише MarketWatch.
Приходите на кариерната социална мрежа скачат за третото тримесечие с 81% на годишна база до 252 млн. долара. Така, вместо очакваната от анализаторите загуба от 1,6 млн. долара, компанията докладва късно в четвъртък за печалба от 2,3 млн. долара.
LinkedIn, онлайн система, предназначена преди всичко за бизнес контакти и търсене на персонал, отчита така по-бърз ръст от очакванията на анализатори и на самия мениджмънт на компанията. В следборсовата търговия акциите поскъпнаха с 8% до 115 долара.
При първичното публично предлагане на компанията през миналата година номиналната цена на акциите бе едва 45 долара. Още през първия ден на търговия обаче книжата скочиха нагоре. За сметка на това тенденцията при IPO-то на най-голямата социална мрежа Facebook е обратна – акциите потъват като камък от първоначалните 38 долара до сегашните 21 долара за брой.
Linkedin има значително по-малко потребители от Facebook - 187 млн. ползват специализираната мрежа, докато във Facebook активни са над 1 млрд. Преди година LinkedIn имаше 102 млн. потребители. Привличането на повече хора да създават профили е важно за LinkedIn, защото така компанията прави своя уебсайт по-ценен за работодателите, които търсят да наемат нови таланти.
Но тъй като при Linkedin става дума за служебни контакти, сайтът представлява по-печеливш източник на приходи. Така например по-голямата част от приходите на компанията идва от таксите за компаниите за подбор, които искат по-широк достъп до профилите и други данни от уебсайта, а останалата част идва от реклама.
Един от най-сериозните конкуренти на Linkedin е германската мрежа Xing. Дори имаше спекулации, че LinkedIn може да предприеме опит за придобиване, но през октомври издателската група Burda посегна към Xing и направи предложение на акционерите, което по-късно бе прието.
Сега Burda вече е главен акционер в германската мрежа. В края на октомври издателството покачи дела си в Xing от 29,43 на 38,89% и с това се ангажира да направи предложение за останалия дял. За оставащите 3,3 млн. акции на Xing дъщерното дигитално дружество на Burda иска да плати по 44 евро на акция, или общо 147,3 млн. евро. Към средата на годината мрежата има 12,4 млн. члена – с 11% повече от преди година, като акцентът е поставен върху немскоезичното пространство.