Финландската медийна компания Sanoma отчете изненадващо висок ръст в печалбата за третото тримесечие благодарение на придобивания, орязване на разходите и своето подразделение за учебници, като заяви, че планира да увеличи мерките за спестявания в една „предизвикателна“ среда, предава Ройтерс.
Компанията, която публикува над 300 списания в 13 европейски страни, отчете за третото тримесечие коригирана оперативна печалба от 80,1 млн. евро, с 3% повече от предходната година и над очакванията на анкетираните от Ройтерс анализатори, които предсказваха печалба от 74,8 млн. евро.
Sanoma ще спести още 60 млн. евро (77,9 млн. долара) от разходи през последните три години, за да се справи с потребителската слабост на медиите.
Акциите на Sanoma вчера скочиха с 9,17% (0,63 евро) до 7,5 евро на борсата в Хелзинки.
„Учебните материали са положителна изненада. Може би пазарът не разбира в пълна степен сегашната им оперативна сила“, заяви Теему Ваинио от Pareto Securities.
Останалата част от годината ще бъде трудна, защото икономическата несигурност натежава над рекламните продажби и много читатели са окуражени да преминават от книжни към дигитални носители, заяви компанията в прессъобщение.
„В резултат на това четвъртото тримесечие ще бъде изключително предизвикателно за нас“, заяви главният изпълнителен директор Хари-Пека-Каконен.
Sanoma потвърди прогнозата си за цялата година, заявявайки, че коригираната печалба на акция ще бъде по-ниска, отколкото през 2011 г.
Компанията ще се стреми да се освободи от несвойствени дейности, поясни още Каконен. През последните години Sanoma е изявен играч на пазара на сливания и придобивания, продавайки някои свои активи, но увеличавайки дела си в потребителски медии, както и в дигитални и образователни издателства.
В България Sanoma издава 13 списания – ELLE, Harper's Bazaar, Story, Cosmopolitan, „Блясък“, „Журнал за жената“, National Geographic, National Geographic Kids, „Моето дете“, „Кулинарен журнал“, „Здравен журнал“ и „Гответе с мен“. В портфолиото влиза и женският интернет портал Rozali.com, както и интернет компанията Нет Инфо, която бе придобита през 2011 г.