Производителят на онлайн игри Zynga отново отчете загуба за тримесечието, но вече иска да печели пари и от хазарта в интернет. Създателят на Farmville, CityVille и Words With Friends отчете за третото фискално тримесечие загуба от 52,7 млн. долара, или седем цента на акция. Загубата се дължи основно на придобиването на производителя на игри OMGPOP, който бе закупен през март за 183 млн. долара, предаде DPA.
OMGPOP е създател на най-популярната в момента онлайн игра - Draw Something. Сделката обаче се оказа скъпо удоволствие и може би грешно решение – към края на второто тримесечие броят на потребителите на играта се сви от 14 млн. на едва 3,5 млн.
Zynga e увеличила продажбите си в периода между юли и септември с три процента до 316,6 млн. долара. Това е малко повече от очакваното от анализаторите, а резултатите са значително по-добри от първоначално обявените от компанията в началото на месеца. Същевременно акционерите на компанията, които през последните месеци трябваше да наблюдават как инвестициите им в предполагаемата борсова звезда се топят, ще бъдат успокоени с допълнителни обратно изкупуване на акции на стойност 200 млн. долара.
Компанията обяви, че в бъдеще ще предлага онлайн покер и други игри на късмета в Обединеното кралство, като в игрите ще се използват истински пари. Хазартните игри трябва да стартират през първата половина на следващата година. Решението не е особена изненада, след като през последните месеци основателят на Zynga Марк Пинкъс на няколко пъти намекна, че вижда бъдещето на компанията си и в хазартния бизнес. Инвеститорите изглежда бяха успокоени от това: акциите на Zynga скочиха в сряда в следборсовата търговия с почти 14% до 2,42 долара. Дори и така обаче те са доста под емисионната цена от 10 долара от края на миналата година.
Само ден по-рано, във вторник, Zynga оповести, че за първи път в младата си корпоративна история ще прибегне до съкращения на служители. Почти пет процента от около 3200 служители ще бъдат уволнени, заяви базираната в Сан Франциско, Калифорния, компания.
Zynga стана известна със симулациите си на платформата на Facebook като FarmVille и CityVille. Те са безплатни за игра, но Zynga прави пари основно от продажбата на виртуални предмети, като трактори, семена, къщи или мебели. Делът на плащащите играчи е традиционно нисък - притокът на нови потребители обаче първоначално бе достатъчен за бързо нарастване на бизнеса. Напоследък обаче едва 3 млн. клиенти харчат пари за Zynga, спрямо 4,1 млн. през второто тримесечие. Въпреки това компанията може да се похвали с 311 млн. активни потребители средномесечно, с 37% повече отколкото преди една година.