Чудеса не може да изпълнява и новият главен изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер. Боледуващата американска интернет компания е под натиска на големи конкуренти като Google и Facebook. Бизнесът ѝ остава в застой и през третото тримесечие. Въпреки това печалбата е доста добра, като причината е милиардната продажба на акции на китайската интернет компания Alibaba.
Продажбите са почти непроменени спрямо същия период на миналата година – 1,2 милиарда долара. Управляващата от юли Майер говори в понеделник в централата на компанията в Сънивейл, Калифорния, за „едно солидно тримесечие". Тя намира, че Yahoo е на прав път: "Ние сме окуражени от стабилизирането на нашия бизнес в интернет търсенето и графичната реклама“.
Това бе вторият тримесечен отчет, представен от Майер. Първия път, когато тя трябваше да представи данните, бе едва от няколко дни в централата. Сега обаче тя представи солидната печалба в размер на 3,16 млрд. долара (2,42 млрд. евро). Това е повече от десет пъти над печалбата през същия период на миналата година. Yahoo осребри половината от дела си в Alibaba, а също така сключи и добре платено лицензионно споразумение.
Инвеститорите показаха задоволство, а в следборсовата търговия акциите скочиха с 3%. В миналото Yahoo често не оправдаваше очакванията. Затова и бордът привлече в средата на годината водещия мениджър Майер на конкурента Google. Тя иска да направи отново Yahoo едно от най-известните имена в интернет бизнеса. За тази цел тя създаде екип от нови мениджъри около себе си.
Една от първите публично видими промени в компанията Майер направи през изминалата седмица: Yahoo обяви, че след 15 години присъствие ще се оттегли от Южна Корея. Местните конкуренти на американската компания са направили живота ѝ труден. Майер иска да се съсредоточи в по-печелившите области. Накъде ще продължи пътешествието на компанията обаче, все още предстои да бъде решено.
За възможни придобивания Майер иска да използва парите при всички случаи внимателно - тя обмисля придобивания на цена под 100 милиона долара, заяви в конферентен разговор шефът на Yahoo. Компанията ще продължи сътрудничеството с Microsoft в бизнеса с търсачките въпреки трудностите. Централен приоритет печели бизнесът с мобилна реклама за смартфони и таблети. Yahoo със своите много и различни услуги е "пригоден към тях", казва дългогодишният мениджър на Google Майер.
Компанията има трудни времена зад себе си. Някога Yahoo бе синоним на интернет, но след това се появиха нови силни конкуренти като Google и Facebook. Много потребители се извърнаха, същото се отнася и за рекламодателите. В допълнение се появиха и вътрешнокорпоративни спорове с бърза смяна на изпълнителните директори.
Надеждите сега се уповават на Майер. Дълго време тя ръководеше бизнеса на търсачката на Google, а в последните месеци бе по-скоро отговорна и за картовите услуги. Преди три седмици тя роди първото си дете, момче. 37-годишната Майер бе заявила още при назначението си, че иска възможно най-скоро да се върне на работа.