Apple откри тази сутрин най-големия си магазин в Азия, съобщи The Wall Street Journal.
Магазинът е третият на компанията в Пекин и се намира на оживената търговска улица Уанфудзин.
Още в петък вечерта пред обекта се тълпяха хора, които искаха да се сред първите посетители.
По принцип големите събития на американската компания в Пекин са доста шумни, но откриването на новия магазин премина гладко благодарение на засилената сигурност.
Половин час преди откриването служителите на магазина, облечени в станалите традиционни сини тениски, се поздравиха с чакащите клиенти. Точно в 10 ч. преградите пред вратата бяха вдигнати.
Уанфудзин е една от най-известните и оживени търговски улици в Пекин буквално на метри от Забранения град. Тя е и популярна шопинг дестинация сред чуждестранните туристи, които посещават китайската столица.
В новия магазин на Apple работят над 300 души, с което общият брой на служителите на компанията в Пекин вече надвишава 800 души.
Технологичният гигант има общо шест магазина в Континентален Китай. Планира се в южния град Шънджън да бъде открит и седми обект на компанията.
Откриването на големите магазини бележи промяна в стратегията на Apple за развитие в Китай. Компанията планира да отвори 25 обекта, но вместо да се разширява към второстепенните градове, засилва присъствието си в ключовите градски центрове, което се отразява позитивно и на продажбите.
Данните показват, че през третото тримесечие приходите на Apple от Китай, Хонконг и Тайван са се увеличили с 48% на годишна база до 5,7 млрд. долара. Спрямо второто тримесечие обаче това е спад от 28 на сто.