Като се има предвид позицията на комисията, „някои много консервативни институционални инвеститори в САЩ няма да посегнат към акцията", ако компанията осъществи листването си в САЩ, заяви анализаторът на Jefferies Синтия Менг.
Друга пречка за листване в САЩ би било избягването напоследък от инвеститорите на китайските компании, листнати в страната. Поредица от предполагаеми счетоводни скандали „посмачка“ репутацията на доста китайски компании сред американските инвеститори.
Все пак листване в САЩ ще представлява напредък в усилията на Huawei да постигне прогрес към пазара и дори да спечели поръчки от най-големите оператори в САЩ. Huawei генерира 70% от приходите си извън Китай, но е толкова успешен в САЩ, колкото на други пазари, като Европа.
Миналата година Huawei отчете приходи в размер на 203,93 млрд. юана (32,2 млрд. долара). Около 30% са генерирани в Китай, докато Азиатско-тихоокеанския регион, с изключение на Китай, се е погрижил за 20%. Европа предоставя 13%, но САЩ са допринесли едва с 4%, или около 1,3 млрд. долара, към приходите на концерна.
Набирането на средства няма да бъде основна цел на IPO-то в САЩ. Huawei заяви, че към края на 2011 г. разполага с 57,2 млрд. юана в брой и около 20,2 милиарда юана под фирмата на заеми. Оперативният паричен поток през миналата година възлиза на 17,8 млрд. юана.
Дори Лондон, въпреки че не е популярна дестинация за листване на китайските компании, не трябва да се изключва от плановете. През миналия месец Huawei обяви, че планира да похарчи общо 2 млрд. долара във Великобритания и да удвои броя на служителите си там през следващите пет години, тъй като вижда възможности за растеж въпреки несигурността за икономическите перспективи пред Европа.
1 млрд. долара (650 млн. паунда) ще бъдат инвестирани директно, а в следващите пет години компанията ще извърши сделки на пазара на Великобритания за още 1 млрд. долара. Броят на служителите в Обединеното кралство ще бъде разширен от 800 сега до 1500 до края на 2017 г.
Отвъд САЩ друго място, което трудно може да стане дом на IPO-то, е континентален Китай. Корпоративното право там изрично указва, че нито една компания, която планира да направи първично публично предлагане, не може да има повече от 200 акционери. В последния си годишен финансов доклад за 2011 г. Huawei заяви, че е частна компания, собственост на над 65 000 служители.