Samsung вероятно е похарчил около 2,7 млрд. долара за маркетинг през периода юли-септември само около Олимпийските игри в Лондон и промотирането на новия смартфон от серията Galaxy, изчисляват от швейцарската банка Credit Suisse.
Очакваната през тази година рекордна печалба от 28 трилиона вона (25 млрд. долара) ще доведе и до по-високи разходи за персонала от 206 000 души, свързани с представянето, в началото на следващата година.
На Samsung може да се наложи и да задели средства от настоящото тримесечие, ако не успее в обжалването на решението на американски съд от 24 август, според което компанията трябва да плати над 1 млрд. долара на Apple за нарушаване на патенти.
„Печалбата през четвъртото тримесечие ще бъде подложена на натиск от еднократни разходи – плащанията за постигнати резултати и около 1 млрд. долара за резерви по правния спор с Apple. Ако се изключи това обаче, печалбата от основната дейност ще остане стабилна и волатилният фактор е колко харчи Samsung за маркетинг“, заяви Лий Сун-Тае, анализатор в NH Investment & Securities.
Анализатори очакват печалбата да се свива до второто тримесечие на 2013 г., тъй като спадът в продажбите на компютри и слабата световна икономика нанасят удар върху търсенето на чипове и електроника.
„Най-големият риск за Samsung е поредицата конкурентни продукти на съперниците и като например iPhone 5. Тъй като телефоните са в основата на по-голямата част от печалбите ѝ, една грешна стъпка там може да се отрази в загуби за цялата Samsung group“, заяви Бюн Хан-Джуун, анализатор в KB Investment & Securities.
Част от анализаторите обаче очакват, че фоблетът Note II, изчистената и по-евтина версия на смартфона Galaxy S III и повишаващите се цени на чиповете за NAND-паметите ще помагат на Samsung да постигне дори още по-висока печалба през четвъртото тримесечие.
От японската банка Nomura прогнозираха, че печалбата за периода октомври-декември може да се окаже с 10% по-висока от спечелените 8,1 трлн. вода през предходния тримесечен период.
Анализаторът на Citigroup Хенри Ким предвижда силна печалба за четвъртото тримесечие, подхранвана от възстановяване при полупроводниците, макар че оперативният марж в телекомуникациите може да се понижи с 5 процентни пункта до 15% заради нарасналите разходи за маркетинг. „Подразделението за полупроводници ще демонстрира силен импулс“, смята той.
Стойността на бранда Samsung нарасна през тази година въпреки поредицата от патентни спорове и риска за реномето на компанията от загубата в американския съд през август, тъй като компанията успя да продаде повече мобилни телефони и смартфони от който и да било от конкурентите си.
Стойността на бранда скочи до 9-та позиция в света от 17-та през миналата година и той вече е оценяван на 32,9 млрд. долара, сочат данни на консултантската компания Interbrand. Това е повече от бранда на Toyota Motors, но остава зад този на Apple, оценяван на 76,6 млрд. долара.
преди 12 години Благодаря за подсказката, грешката е коригирана! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години "Компанията, чиято пазарна капитализация към момента е 197 трлн. долара" малко множко не са ли :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар