Най-голямата в света социална мрежа Facebook пусна платена услуга в САЩ, с която всеки може да промотира статуса си след заплащане на определена такса. По този начин той достига до повече приятели, пише Financial Times.
Услугата вече се предлага в Нова Зеландия от месец май и постепенно беше пусната в още около 20 други държави, а сега и в САЩ. В България засега се предлага само промотирането на бизнес страниците.
T. нар. „спонсорирана" информация, която може да бъде обява, благотворителна акция или просто нещо, което хората искат приятелите им да видят, ще се появява на челно място в потока на новините, след като абонатът плати таксата. Услугата е активна от вчера и само на територията на САЩ.
Продуктът има потенциал за генериране на приходи, казват анализатори, но също може да застраши биологичното усещане за сайта, тъй като хората плащат за маркетиране на своя собствен социален живот.
„Това е начин потребителите да стават рекламодатели", каза Ребека Либ, анализатор от Altimeter Group. „Това е интересен начин за Facebook да получи още повече данни за своите потребители, защото всеки, който плаща за насърчаване на постинг, ще предостави информация за кредитната карта“.
Според Financial Times цената не е фиксирана и се движи между 1 и 12 долара за постинг. Цената на промотиране на една публикация в САЩ ще е около 7 долара, твърди пък технологичният блог TechCrunch. Услугата се предлага на абонати, които имат по-малко от 5000 приятели в мрежата.
Засега не е ясно колко време рекламираният пост ще бъде в челните места на новинарските потоци на приятелите. Той ще се появява там независимо дали услугата се предлага в държавата на съответния абонат, или не.
Сега съществуващият алгоритъм на Facebook поставя обикновените неплатени мнения от приятели в горната част на новините, базирано на броя на харесванията и коментарите, които са генерирани от приятелите. Сега обаче платените публикации ще заменят базираната на „заслугите“ система.
Т. нар. Promoted Posts имат потенциала осезаемо да увеличат приходите на социалната мрежа. Новата функция носи 100% печалба на Facebook и никакви разходи. Според Financial Times ако всеки американец с регистрация в мрежата публикува само един промотиран статус на година, мрежата ще увеличи печалбите си от един потребител почти двойно.
„Има херметическа битка за място и внимание във Facebook", казва Джед Уилямс, анализатор от BIA / Kelsey. "Това е почти неизбежно, когато имате толкова много неща в емисията си с новини".
Ако хората започнат да използват новата платена функция, Facebook може да получи от експеримента много повече, отколкото приходи, а именно - данни.
Информация за кредитни карти, в комбинация с други данни, като пощенски код, дава ценни насоки за потребителските демографски данни, които могат да бъдат използвани при реклама, казва Либ.
"Възможна политическа принадлежност и културни, социално-икономически хипотези могат да бъдат направени и от този тип данни", казва тя.
преди 12 години Никога няма да платя! :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар