Изпълнителният директор на Yahoo Мариса Майер е представила вчера новите цели пред интернет гиганта по време „тайно“ вътрешно-корпоративно събитие на компанията, информира Ройтерс.
Според източник близо до Yahoo идеите на Майер са били приети добре от служителите, които години наред срещаха несигурност от страна на мениджмънта на компанията.
Майер главно „скицирала“ основните направления и виждания, върху които ще работи компанията занапред, а не толкова конкретни детайли за новата ѝ стратегия, коментират добре информирани личности.
Нейното реноме като дългогодишен представител на ръководството на онлайн концерна Google, заедно с последните ѝ решения да предостави на служителите си нови iPhone-и и безплатна храна допълнително спомогнаха за това Майер да се издигне в очите на всички в Yahoo.
Вчера по време на последната ѝ презентация в централата на Yahoo в Сънивейл, Калифорния, тя е подчертала важността от персонализирането на уеб услугите, които предлага компанията. Майер е коментирала и необходимостта продуктите на фирмата да бъдат адаптирани за всички мобилни устройства, съобщава друг източник, който е присъствал на "вътрешното" събитие.
Въпреки че речта ѝ е била насочена около най-коментираните теми в бранша, Майер многократно получавала аплодисменти от много от служителите на Yahoo, споделя източникът.
„Тя повтори много от думите, които и преди е казвала, но този път хората наистина им повярваха“, казва източник, присъствал на „тайната среща“ между ръководството и работниците на компанията.
След редица свои незадоволителни изяви през последните месеци Yahoo е под прожекторите на медийното внимание.
Майер първо представи стратегията си, извеждайки на преден план идеите си как да върне обратно рекламодателите към Yahoo, казва трети източник, който иска да остане анонимен.
Тя ще се постарае да намали бюрокрацията в Yahoo. Сред плановете ѝ са да подсигури на служителите на фирмата нови привилегии, като например безплатно кафене и ресторант. Компанията съобщи и официално името на новия си финансов директор Кен Голдмън, който преди е заемал същата длъжност в софтуерната фирма Fortinet.
Анализатори смятат, че освобождаването на Тим Морс, който бе извествен в компанията със стратегиите си за намаляване на разходите, сочи, че компанията вече е готова да се развие с помощта на нови инвестиции и завоевания.
„Тим Морс беше г-н "Увеличение на маржа". Истината е, че, за да се развие и да се справи с големи играчи на пазара, Yahoo ще трябва да похарчи доста пари“, казва Колин Грилс, интернет анализатор в BGC Partners.
Yahoo остава един от най-известните уеб сайтове в света с повече от 700 млн. уникални посетители всеки месец, които използват негови услуги, като лична електронна поща, хоствана на сървърите му.
Но въпреки това бизнесът на компанията през последните години е стагниращ, а стойността на онлайн рекламата пада надолу заради силните конкуренти – гигантите Facebook и Google.
Майер, която в рамките на само една година е третият по ред изпълнителен директор на интернет концерна, застана начело на Yahoo след един дълъг и бурен период за фирмата. Предишният изпълнителен директор на компанията Скот Томпсън подаде оставка само 6 месеца след назначението му заради съмненията в академичното му образование.
Много анализатори и инвеститори вярват, че Majer ще поднови фокусa на компанията в посока уеб технологии и продукти за сметка на генерирането на онлайн информационно съдържание.
През миналата седмица Yahoo се раздели окончателно с половината от акциите си в зараждащия се китайски онлайн концерн Alibaba. За 7,1 милиарда долара (5,4 милиарда евро) Alibaba изкупи обратно 20-процентов дял на Yahoo.
След данъците върху продажбите Yahoo ще получи 4,3 млрд. долара в касите си. Новият изпълнителен директор Мариса Майер заяви през август, че Yahoo обмисля запазване на приходите и по този начин предизвика гнева на акционерите, които се надяваха на разпределение на сумата.