Цифрите казват всичко: за 849 долара Apple продава своя топ модел на новия iPhone 5. Ако се приспаднат производствените разходи от 238 долара, остава брутен марж на печалбата от 72 на сто. Фантастична стойност. IT гигантът Hewlett-Packard постига само около 23%. Пазарните изследователи от ISuppli са взели последния смартфон от Apple под лупата. Резултатът: това наистина е най-скъпата продукция в последните три години. Но въпреки това iPhone е наистина машина за пари за Apple.
Педантично ISuppli изброява разходите по компоненти. Най-скъпият от тях е дисплеят заедно със сензорния екран (тъчскрийн). Apple използва за новото устройство за първи път така наречената клетъчната технология. Тук допирната повърхност е вградена в стъклен слой. Единствената причина, заради която новият iPhone е по-тънък от своя предшественик. Модулът струва 44 долара, този на iPhone 4S - 37 долара.
С 37 долара към сметката допринася и новото радио звено. Новият iPhone за първи път поддържа новия и бърз мобилен стандарт LTE и извън границите на САЩ, но само в честотния обхват от 1800 MHz, който се използва в Германия от Deutsche Telekom. Това например не можеше да прави iPad. Ето защо Apple вгражда сега съответния чип от Qualcomm.
Така под чертата при най-скъпото устройство с памет от 65 гигабайта се получават разходи за материали от 230 долара. Към това трябва да добавим и монтажа, разходите за който според iSuppli възлизат на осем долара. При най-евтиния модел с 16 гигабайта разходите за материали са 199 долара, сглобяването също е осем долара. Цифрите показват, че Apple си добавя особено голяма надценка при най-добрите си модели. Такова ценообразуване остава неизчерпаем източник на критика, тъй като продажните цени на топмоделите не са оправдани от съответните по-високи разходи за материали.
Но Apple запазва пълно мълчание по това обвинение. И изброените от iSuppli разходи компанията от Купертино не иска да коментира. Единствено главният финансов директор Питър Опенхаймер неотдавна оспори в рамките на инвеститорска конференция данните на пазарните изследователи, но пропусна да спомене своите собствени, пише германският Handelsblatt. Освен това изчисленията на iSuppli не включват разходите за научноизследователска и развойна дейност, както и за маркетинг. Но това се посочва изрично от експертите на пазарния изследовател.
Огромните маржове на печалба са толкова впечатляващи, тъй като Apple по-добре от всички други производители на смартфони успява да запази високи цените над обичайния жизнен цикъл на мобилните телефони. Това се доказва и от статистическите данни за изследователката компания Strategy Analytics. Според тях пазарната цена на iPhone в първите 18 месеца след старта почти не пада. От друга страна цената на смартфоните на Nokia пада само един месец след старта на продажбите, при HTC - след три месеца. Високите цени обаче не пречат на купувачите да се нахвърлят на новия смартфон.
преди 12 години Много жалко ако наистина Айфона е символ на прогреса и тренда. Та това е само един добре защитен с авторски права стар телефон в нова опаковка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Аз съм потребител на андроид и никога не бих си взел Айфон по ред причини, но да се отрича това което прави Епъл и големите промените които се случват в ИТ сектора е доста късогледо. Факт е, че ако съберем продажбите на на PC, лаптопи, таблети, смартфони и въобще всякакви устройства с достъп до интернет, класацията на най-продавана ОС в света се обръща на 180 градуса, За първи път от 20 години насам монопола на Майкрософт(Уиндоус) и Интел с тяхната х86 архитектура са в реална опасност, разбира се старите кучета няма да се дадат без бой, но в близка и средно-срочна перспектива бъдещето принадлежи на мобилните устройства, смартфони и таблети. Където Епъл има много по-голям пазарен дял от Майкрософт и Интел, просто пазара на PC и лаптопи е замръзнал или отчита спад за сметка на мобилните устройства. Вероятно след 2-3 години мобилните устройства ще излъчат доминираща ОС която ще владее пазара може би следващите 20 години и цената на Епъл в момента отговаря на тези очаквания. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Относно първите 3 коментара, имам само едно определение за вас: ЗАВИСТ. Гнусна гадна българска ЗАВИСТ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Пичове, само в ниско-развитите страни като България всеки е от пич нагоре. Като ходите по света и гледате по улицата хората, те все ***, ама те управляват света. И в Америка и във Франция и в Япония и в Германия по улиците ***, пък страните им лидери. А в Сърбия, България, Русия и ред други по улиците само пичове и плейбоичета.Все пак Инвестор е по-специализиран сайт и очаквам по-интелигентни коментари основно по темите на статиите.Сега печалбите на 'ябълката' имат ръст, защото вече малко се влага в иновации. Това е апогеят на компанията, вече няма кой да дърпа технологиите. За съжаление, той почина. За компанията има сега само производствени разходи, те и малко нови неща показаха с този телефон. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години iЗомбита отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години феновете на ябълката се размножават чрез ДЕЛЕНЕ точно както едноклетъчните. Накратко за айфона ТЪПО и СКЪПО джаджа. Предпочитам неетбук пред айфон и айпад. нетбука си е малък компютър а продуктите на ябълката са си джаджа за забавление и нищо друго. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Като гледам снимките, това са само мъже който нямат ФИЗИЧЕСКИ социален живот и живеят само в скапаните си телефони.УЖАС.Плод и зеленчука си направи глупави верни зомбита, за което ги признавам като компания. отговор Сигнализирай за неуместен коментар