Но увеличаването на трафика е впечатляващо. Най-добре в Engadget се развиват блоговете на живо за продуктови презентации. Наскоро материал на живо за ново устройство на Apple е постигнал седем пъти по-голям трафик от последния блог на живо за продукт на Amazon, казва Стивънс. Точни данни той не споменава, но според ComScore сайтът отчита средно по пет милиона уникални посетители на месец.
Пеймен Нилфоруш е главен изпълнителен директор в NetShelter, мрежа, която продава реклами за много технологични сайтове. Той изчислява, че около 60 процента от най-четените статии в мрежата са за Apple. Той свързва експлозивно нарастващия интерес към Apple още със старта на първия iPhone през януари 2007. „Това е културен феномен, начин на живот", казва той. "Преди iPhone ежедневното взаимодействие на хората с технически средства се ограничаваше до компютъра. Днес там я има тази телекомуникационна категория, която се разраства бързо. Днес в света има повече мобилни устройства, отколкото компютри“.
Разходите за онлайн реклама в сектора телекомуникации, компютри и потребителска електроника ще нараснат тази година до 7,24 млрд. долара, което е около една пета от всички разходи за дигитална реклама в САЩ, е изчислил eMarketer. През 2011 г. те са били 6,43 милиарда долара. Рекламодателите искат рекламите им там, където хората могат да прочетат за Apple. И те са готови да платят за това допълнителна такса. Нилфоруш казва, че неговата мрежа, специализирана в блоговете за технологии, може да начисли на рекламодателите такса до 30 долара за Thousand Ad Impressions (TAI) (цена на хиляда контакта). Това е около три пъти над цената, която обикновено искат водещите новинарски сайтове, са изчислили рекламните анализатори от SQAD.
Публиката на мрежата се състои от 150 млн. уникални посетители на месец, от тях 60% са от мъжки пол. Според наскоро приведена анкета 82% от потребителите са помагали през последните 30 дни на приятели или членове на семейството със съвети за технически продукти.
При всички случаи блоговете за Apple имат специална и сложна роля във вселената за технологични новини, казва Троя Янг, рекламен консултант в блог мрежата Say Media. "Проблемът с блоговете за Apple е, че от една страна има технологични специалисти и хора, отговорни за вземането на решения, но също така и много потребители, от друга. А мъжът - клиент в сайт за Apple обикновено е само фен и за рекламодателите не особено ценен в действителност", казва той.
Като цяло битката за новините около Apple засили конкуренцията на пазара. Преди всичко щом става дума за публикуване на съобщения за предстоящите премиери на продукти, битката е безкомпромисна. Блогъри и репортери анализират календара на залите, в които Apple обикновено провежда своите мероприятия и публикуват изображения на поканите, когато те са изпращат около седмица преди самото събитие.
В дните преди събитието се публикуват снимки на декорации на мястото и внимателно се анализират. На сутринта преди представянето на новия iPhone например навсякъде се появиха съобщения, че Apple индиректно е потвърдила за новото устройство преди часове, защото на страницата на компанията биха могли да се намерят подходящи резултати и линкове.
Ерик Силвка, редакционен директор на MacRumors казва, че Apple със своето тайнствено поведение допринася за тази лудост. "Мисля, че те обичат вниманието, което получават с мълчанието си", казва той. "В същото време все пак искат да избегнат оповестяването на твърде много информация в навечерието на събитието. Това е една от причините те да не искат да говорят с нас".
Една част от лудостта около Apple е добре обоснована. Цели индустрии, от производителите на приложения до тези на чантичките и защитните фолиа, са зависими от познанията за продуктите на концерна. Но много от информацията надхвърля онова, което потенциални клиенти и трети страни действително трябва да знаят, пише още WSJ.
"Apple е най-ценната, най-печелившата, но също така и най-провокативната компания в света", казва Хенри Блоджет, изпълнителен директор на Business Insider. Сайтът дори инсталира часовник за обратно броене за събитието за iPhone 5 в сряда. "Едва ли има някой, който да разгледа неутрално компанията и продуктите ѝ", добавя той.
преди 12 години Светът върви към окрупняване, ако не са Apple ще са някои други. На този етап те имам и парите, и акъла за да зарибяват хората. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Прав е аристотел, трябва църквата и джамията да обявят съвкупом Стив Джобс за светец и месия посмъртно. Така и така са почнали може да продължат с Бил Гейтс и Линус Торвалдс (последния посвети живота си на безплатното, и живее съвсем скромно). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Тука за 24 часа трета безмозъчна новина за изгнилата ябълка, явно здраво си плащат да занимават хората с психическите си проблеми, че света се върти около тях. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години хамериканосите да го КАНОНИЗИРАТ и да се приключи с тоя цирк като че ли хамериката е целия свят. Мен ВЪОБЩЕ не ме вълнува какво става в при американосите освен в икономическите новини, защото този кърлеж СМУЧЕ от цял свят за да може черни, латиноси и др. цвенокожи хамериканци да живеят добре и да не се бонтуват иначе лошо ще стане в США ;-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар