Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг призна за първи път публично, че сегашната мобилна стратегия на компанията не е правилна. Изказването бе част от 25-минутното интервю на сцената по време на технологичната конференция Techcrunch Disrupt в Сан Франциско. И е първият път, в който Зукърбърг говори публично за бизнеса си след IPO-то на компанията.
Същевременно Зукърбърг поясни, че Facebook няма да се развива като технологичния гигант Google и да създава свой собствен смартфон. Това би било "очевидно грешна стратегия за нас", каза той.
В развитието на мобилните услуги на Facebook са налице някои грешни стъпки, призна още мениджърът. Компанията е прекарала твърде дълго време, за да се съсредоточава върху технология, наречена HTML5, с която приложенията могат да работят на различни устройства. Но технологията не е достатъчно узряла, за да предложи приложения, които биха могли да се конкурират с фините апликации на Apple. „Ние изхарчихме напразно две години, което е наистина болезнено", каза той в отговор на продължаващите критики за мобилните приложения на социалната мрежа.
Междувременно обаче много неща са се променили към по-добро: HTML5 плановете са били изоставени и са били представени специални мобилни приложения, чрез които членовете на Facebook да могат да „отглеждат своята социална мрежа“ по-добре. Facebook поднови чак през август отнеслото много критики приложение за iPhone и работи по ново приложение за Android. Точната дата, на която то ще е готово, не бе назована.
Но все още има много за вършене, каза Зукърбърг. Специално внимание екипът му иска да обърне на темата как рекламите могат по най-добрия начин да се показват на мобилни телефони. Защото в дългосрочен план Facebook може да прави много повече пари чрез своите мобилни услуги, отколкото при стационарните компютри. "Има огромна възможност там", казва той.
„През следващите три до пет години основният въпрос ще бъде как и ние ще можем да бъдем успешни в мобилното пространство“, заяви Зукърбърг във вторник. От това зависи развитието на компанията.