Продажбите в бранша спадат
В последните години индустрията се изправи пред трудности. Продажбите на играчки са намалели с две на сто през миналата година до 21,2 млрд. долара. Като причини се назовават трудната икономическа ситуация, спад търсенето на т. нар. "must have" ("задължителни") продукти, както и увеличеното търсене на цифрови играчки.
Toys R Us имаше проблеми и с ценовата конкуренция. Две поредни години печалбите намаляват, годишните продажби са за около 14 млрд. долара и остават на едно константно ниво. През миналата седмица компанията съобщи, че продажбите в магазините в САЩ, които са отворени по-дълго от година, са се понижили с 3,4% през второто тримесечие. Загубата ще възлиза на 36 млн. долара спрямо 34 млн. долара година по-рано. Причина за лошите данни са слабата икономика в Европа и спадът в бизнеса с видео игри в световен мащаб.
По принцип Toys 'R' Us е сдържан по отношение на резултатите си. Но тъй като компанията има публично търгуеми облигации, тя се задължи да публикува данни за продажбите и печалбата си. През май 2010 г. компанията подаде заявление за първично публично предлагане, но IPO-то все още не е факт.
„Toys 'R' Us в момента наистина имат затруднения“, казва М. Ерик Джонсън от Tuck School of Business в колежа Dartmouth. "Бизнесът с играчки е все по-труден, а интернет има своя дял в това".
Много родители все още предпочитат да купуват играчки в магазините. Особено, когато те се нуждаят от нещо бързо или искат първо да ги видят. Но бизнесът в интернет се засилва. Дороти Едуардс, родом от Далас, с едногодишен син, посети през изминалата седмица магазин на Toys 'R' Us, за да купи памперси и играчки за детската градина към църквата. "Като имаш бебе, често имаш незабавна нужда от някои неща", казва тя. "Но ако искам да планирам нещо в бъдеще, ако мога, купувам онлайн. Тъй като имам по-голям избор".
През миналата Коледа таблетите бяха много популярни подаръци за деца и възрастни. LeapPad Explorer например е едно от първите устройства, които са разработени специално за деца. При много търговци на дребно таблетът е бил продаден до последния брой. В Ebay обаче цената е била доста по-висока от първоначалната цена на дребно от 99 долара. LeapPad, произведен от LeapFrog Enterprises, няма достъп до интернет и се фокусира основно върху образователните игри.
Таблетът на Toys 'R' Us работи с операционната система Android на Google. Той прилича повече на нормален таблет за възрастни. Седеминчовото устройство има спецификациите на един средностатистически таблет с Android от среден клас. Tabeo работи с 1GHz-ов процесор, поддържа мултитъч управление, има 4GB вградена памет, която може да бъде разширена с още 32GB върху micro SDHC карта. Таблетът поддържа и Wi-Fi, така че децата да могат да сърфират в интернет, включително и в уеб сайтове, създадени на базата на Flash. Родителите имат възможност да задават сайтове, в които децата имат право да влизат, както и да ограничават времето, в което таблетът може да се ползва.
С устройството идват предварително инсталирани безплатни 50 игри, също и популярни имена като Angry Birds. Компанията дори е разработила собствен онлайн магазин за приложения, като там в момента има около 7000 програми.