Със собствен таблет за деца американската верига за играчки Toys 'R' Us иска да отговори на така нареченото явление "Showrooming", което засяга много големи търговци на дребно. В понеделник компанията представи струващия 149,99 долара таблет Tabeo, който ще се предлага само в обектите на Toys 'R' Us. Така купувачите няма да могат да отидат в магазина, да тестват устройството там, а след това да го купя по-евтино в някой онлайн търговец, пише Wall Street Journal.
В допълнение към натиска от страна на онлайн търговци на дребно като Amazon, Toys 'R' Us усеща и засилване на ценовата война с търговци на дребно като Wal-Mart и Target.
„Нашата стратегия гласи: ние ще предлагаме продукти, които иначе ги няма никъде другаде и са по-изгодни“, заяви мениджърът Трой Петерсън от Toys 'R' Us. Но докато продукти със собствената марка обикновено генерират по-високи маржове, таблетът на Toys 'R' Us носи известен риск, предупреждават експертите.
От една страна, има много конкуренти. Toys 'R' Us настани продукта си в ценово отношение доста под конкуренцията. Три подобни продукта за деца вече съществуват - Kurio 7, Meep и Lexibook, а техните производители се втурнаха бързо да намалят цените на своите таблети до същото ниво. При това Tabeo ще може да бъде купен едва от края на октомври.
Таблетите за деца освен това са заплашени от конкуренцията на устройствата за възрастни. Цената на Amazon Kindle Fire е паднала до 159 долара. А родителите, които чакат нов iPad от Apple, могат просто да дадат старото оборудване на потомството си.
Ако Tabeo не започне да се продава добре, Toys 'R' Us ще има сериозен проблем. Разработчиците на игри са склонни да поемат гаранция за цената на техните продукти и да я платят, ако търговците на дребно бъдат принудени да намалят цената с цел да насърчат продажбите. "Недостатък на собствените марки е, че ако те се провалят и трябва да се намали цената им, тогава търговецът на дребно няма да може да държи производителя отговорен за това", казва Шон МакГоун, анализатор за играчки в Needham. „Това е обикновено една важна особеност на търговията с играчки".