Най-големият търговец на дребно в мрежата Amazon ще предлага таблета си от серията Kindle Fire и без излъчване на рекламни клипове по него. Това е заявил говорител на компанията пред News.com.
„Бих желал да информирам, че ще има възможност и за неучастие на рекламни съобщения срещу допълнителна такса от 15 долара“, заявява говорителят. „Ние знаем от нашите потребители на електронни четци Kindle, че клиентите ни в повечето случаи харесват нашите реклами и много малко хора ще се решат да ги спрат. Ние сме щастливи да предложим на клиентите си избор“.
Освен това тази опция ще е възможна не само за Kindle Fire HD, но и за първия модел Kindle Fire, който в Европа се предлага за 159 евро. С плащането на допълнителна такса и при него ще отпаднат рекламните съобщения.
Главният изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос подчерта при представянето на новите таблети, че "става дума за специални оферти", които трябва да се финансират от реклама. Рекламите се показват в две форми - първо като "спонсорирани скрийнсейвъри", когато таблетът се събужда от спящ режим, и на второ място - в долния ляв ъгъл на началния екран.
Amazon подчертава, че рекламата не пречи по никакъв начин на потребителя и не изисква никакво взаимодействие с него, като кликване например - нещо, което може да се потвърди от доста американски потребители на рекламната версия на електронния четец.