Най-голямата в света социална мрежа Facebook не планира в близко бъдеще да навлезе на пазара в Китай. Такова мнение е изявила директорът за Северна Азия Джейни Ленг по време на конференция за социалните медии в Хонконг.
Преди година и изпълнителният директор на компанията Марк Зукърбърг направи подобно изявление. Тогава той заяви също, че компанията му няма да бърза да се качи на борсата. По-малко от шест месеца след това обаче социалната мрежа стана публична компания.
Китай е най-големият пазар за интернет компаниите, тъй като само в страната живеят около една четвърт от потребителите на интернет в света, съобщава Международния съюз по далекосъобщения, част от на Организацията на обединените нации. Местни компании доминират на китайския пазар, отчасти защото правителството позволява само частични услуги на Google и Facebook.
Англоезичният сайт на Facebook е блокиран в Китай от 2008 г. насам. Така социалната мрежа с около 950 млн. абоната има нулев пазарен дял в огромния пазар. Вместо това там процъфтяват китайски алтернативи, като Renren и Sina, които обаче са подчинени на държавната цензура.
В документите си за първичното публично предлагане Facebook заяви, че не знае дали може „да намери подход, за да управлява съдържанието и информацията по начин, който е приемлив и за нас, и за китайското правителство“.
В Китай в момента има над 538 млн. потребители на интернет при над 1,34 млрд. жители общо.
Преди да премине във Facebook, Джейни Ленг беше отговорна в Google за продажбите в региона Азия и Тихия Океан. Когато социалната мрежа обяви официално назначението ѝ, анализатори смятаха, че компанията може да се насочи към пазара в Китай. Засега обаче Ленг продава реклама преди всичко в Хонконг и Тайван.