Впоследствие Google започна да продава своя 7-инчов таблет Nexus 7 на същата цена с по-добри технически параметри, докато Barnes & Noble понижи цената на своя таблет Nook до 179 долара. На очаквания таблет Surface на Microsoft Corp може също да бъде поставена цена от 199 долара.
„Предлагането на таблет на цена под 150 долара може да се окаже неустоимо и да се превърне в пореден значителен фактор в индустрия, където цена от 199 долара вече не е уникална“, посочва Лий.
Разходите за производство на Kindle Fire са се понижили от момента на представянето му през миналата година досега, осигурявайки на компанията допълнително пространство за агресивно понижаване на цената му.
Nexus 7 на Google разполага с по-мощен процесор, повече памет и екран с по-висока резолюция от настоящия Kindle Fire, а разполага и с камера, която липсва в таблета на Amazon.
„Очаквам новия Fire да прилича доста на Nexus 7 при запазване на цената от 199 долара“, заяви Колин Себастиън, анализатор в R.W. Baird. „Ако остане под него като технически характеристики, това би било проблем. Ако го надмине в това отношение при същата цена, би било добре“, добави той.
Amazon може допълнително да понижи цената на новия таблет чрез предлагане на версия, снабдена с реклами, смята на свой ред Лий. Компанията вече изпробва този вариант с част от електронните си четци. Най-евтиният Kindle струва 79 долара с рекламна версия, докато същият вариант като технически характеристики, но без реклами, е на цена от 109 долара, сочи бегъл преглед на уебсайта на Amazon.
„Рекламна версия на Kindle Fire означава по-евтини устройства и по-широка аудитория“, заяви Мария Алегри, главен изпълнителен директор на Chartboost, която помага на разработчиците на видеоигри да печелят чрез мобилни устройства, включително таблетите на Amazon.
Разработчиците на игри и приложения се стремят към платформата Kindle, тъй като потребителите на електронния търговец на дребно са свикнали да плащат за съдържание и системата за плащане на компанията само с един клик улеснява сериозно продажбите.
Онова, което ѝ липсва, е огромната аудитория, набрана от Apple чрез нейните iPhone и iPad, и от Google чрез мобилната операционна система Android, изтъкна Алегри. „Продажбите са най-важното нещо, от което се нуждае Kindle Fire в момента“, добави тя.