IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Amazon представя ново оръжие в битката на таблетите

Нестабилният фактор са очакванията докъде може да падне цената на новия Kindle Fire, коментира анализатор

11:09 | 06.09.12 г.
<p>
	Един от досегашните модели на Kindle Fire. <em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Един от досегашните модели на Kindle Fire. Снимка: Архив Ройтерс

Компанията за електронна търговия Amazon.com Inc се очаква днес да представи нов таблет, изстрелвайки пореден залп в битката за контрола върху мобилния достъп до интернет, съобщи Ройтерс.

Очаква се компанията да покаже на пресконференция близо до Лос Анджелис най-малко една нова версия на своя 7-инчов  Kindle Fire. Възможно е да бъде разкрит и по-голям таблет , както и подобрена версия на популярния електронен четец на компанията Kindle.

„Нестабилният фактор за предстоящия Kindle Fire са очакванията за това доколко ниско може да падне цената“, заяви Со Юнг Лий, анализатор в SunTrust Robinson Humphrey.

Целта на Amazon е да продава таблети и електронни четци с малка или дори никаква печалба, тъй като иска да осигури устройства за максимален брой ангажирани потребители, които впоследствие да купуват дигитално съдържание като електронни книги, видео, игри, приложения и музика, където маржът на печалба е по-висок.

В по-широк аспект компанията се бори с Apple Inc, Google Inc и останалите технологични гиганти за стабилна позиция на преживяващия бум пазар на таблети, тъй като устройствата бързо се превръщат в предпочитано средство за достъп до интернет.

Като най-голям търговец на дребно в интернет в световен мащаб за Amazon е от изключително значение да разполага с по-голямо присъствие в този нов сектор. „Един успешен таблет е много по-важен за Amazon, отколкото за Google", заяви Чад Бартли, анализатор в Pacific Crest Securities.

Компанията е сред водещите продавачи и на обикновени книги, компактдискове и цифрови дискове, както и на видеоигри. Тези стоки обаче все повече приемат дигитален формат, така че тя действа бързо, за да си осигури дял на този развиващ се пазар.

„Amazon трябва да разполага с устройства, които позволяват на потребителите да купуват дигитално съдържание“, подчерта Бартли.

През миналата година компанията изненада инвеститорите и конкурентите, определяйки цена от 199 долара за първия си таблет, което е доста под цената на iPad на Apple и под повечето останали таблети, предлагани тогава на пазара. Въпреки хладните отзиви устройството се продава добре, осигурявайки на Amazon над една пета от пазара на таблети в САЩ.

 

Последна актуализация: 08:38 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още