Веригата за бързо хранене McDonald's започва тестове на функция за заплащане чрез Paypal. Засега проверката на функцията се осъществява само в обектите на компанията във Франция, но според Ройтерс преди това е имало тестване и в обект на веригата в Орландо, Флорида.
От понеделник 30 френски филиала на McDonald’s участват в експеримента. В тях клиентът може да поръча меню с помощта на своя смартфон и да плати сметката си с използваното за целта приложение. След това се нарежда на специално гише, за да получи храната си. Според компанията по новия начин поръчката се взема за по-малко от 10 секунди.
Печалбата на веригата за второто тримесечие на годината се понижи с 4,5% до 1,35 млрд. долара, или 1,32 долара на акция, след като за същия период на 2011 година бе отчетен положителен резултат от 1,41 млрд. долара, или 1,35 долара на акция. Приходите пък са нараснали минимално до 6,92 млрд. долара.
В световен мащаб McDonald’s разполага с над 30 000 филиала. Подобно на американската верига за строителни материали Home Depot и на снабдителя с офис техника и материали Office Depot и веригата за бързо хранене сключи наскоро договор за сътрудничество с дъщерната на Ebay компания Paypal, припомня Ройтерс.
Технологията NFC (Near Field Communication) притиска все по-силно Paypal, също както и базирани на кредитна карта услуги за заплащане по смартфони, като Square. Именно Square спечели наскоро за клиент кафе веригата Starbucks. От есента клиентите ѝ ще могат да заплащат напитките и закуските си със своя смартфон, но засега само в американските филиали.
"McDonald's би била голям залък“, казва Джил Лурия, анализатор в Wedbush Securities. „Ако клиентите на McDonald's могат да застанат на специална опашка, да поръчат с мобилно приложение и да платят с PayPal, това ще е голяма експанзия за PayPal“.
Сделката на Square със Starbucks „създава чувство за неотложност за PayPal“, добавя той. „Това е състезание".