Американската компания Cisco Systems обяви печалба и приходи за четвъртото тримесечие на финансовата си година, които надхвърлиха предварителните прогнози на анализаторите и повиши дивидента със 7% до 14 цента на акция, съобщи CNBC.
“Това бе необичайно силно тримесечие, особено в азиатско-тихоокеанския регион“, заяви главният изпълнителен директор на компанията Джон Чеймбърс. „В САЩ се наблюдават някои положителни тенденции. В Европа е донякъде по-трудно“, добави Чеймбърс. По думите му резултатите в Европа стабилно намаляват, но в Азия е настъпил обрат в положителна посока.
Той подчерта, че през второто тримесечие компанията е увеличила персонала си с 1 400 души.
Според Кенет Ленгоун, главен изпълнителен директор на Invemed Associates, повишаването на дивидента от страна на Cisco показва, че „липсва стимул за вкарване на парите отново в бизнеса заради запазващата се обстановка в страната“.
Компанията съобщи, че печалбата за четвъртото тримесечие без еднократните ефекти е достигнала 47 цента на акция при 40 цента на акция през аналогичния период на 2011 г. Нетната печалба без еднократните ефекти е нараснала с 15% до 2,5 млрд. долара. Приходите са се увеличили с 4% до 11,7 млрд. долара.
Очакванията на анализатори, анкетирани от Ройтерс, бяха за печалба от 45 цента на акция и приходи от 11,6 млрд. долара.
От Cisco прогнозират, че ще спечелят между 45 и 47 цента на акция през настоящото тримесечие, като очакванията на анализаторите са за печалба от 46 цента на акция. За същия период компанията очаква ръст на приходите между 2% и 4%.
През четвъртото тримесечие Cisco е изкупила обратно 108 млн. свои обикновени акции в рамките на програма на обща стойност 1,8 млрд. долара.
Компанията изплаши инвеститорите прези 3 месеца, когато Чеймбърс предупреди, че макроикономическата обстановка в Европа може да засегне разходите за технологии.
Анализаторът в JMP Securities Ерик Съпиджър смята, че докато инвеститорите се щастливи от орязването на разходите, увеличило печалбата на компанията, ръстът на приходите е от най-голямо значение за дългосрочния ѝ успех.
„В края на краищата компанията има нужда да генерира известно ускоряване на ръста на приходите“, Заяви Съпиджър. Той добави, че предстои да се види дали Чеймбърс e в състояние да постигне нов ръст на приходите, ако продължава да свива разходите, особено в продажбите и маркетинга.