Интернет компанията за групово пазаруване Groupon разочарова инвеститорите с отчета си за второто тримесечие и акциите й потънаха с близо 20%. Причина за това станаха по-малките от очакваното приходи за периода, пише ВВС.
Компанията е успяла да излезе на печалба през второто тримесечие, постигайки положителен резултат от 28,4 млн. долара. Година по-рано бе записана загуба от 107,4 млн. долара.
Приходите са нараснали с 45 на сто до 568,3 млн. долара, като са щели да бъдат дори повече, ако не бяха негативните за компанията валутни движения. Те са намалили прихода с 32,4 млн. долара.
Groupon е достигнал 38 млн. активни потребители, което е с 65% повече спрямо второто тримесечие на миналата година. Особено силно е било представянето в Северна Америка, където е постигнат ръст на приходите от 66 на сто.
Прогнозата за настоящото тримесечие е приходите да нараснат до между 580 и 620 млн. долара.
Инвеститорите обаче очакваха по-добри данни и след публикуването на отчета акциите на Groupon поевтиняха рязко. В часовете за търговия преди редовната сесия в САЩ днес пазарната капитализация на мрежата за групово пазаруване потъва с 19 на сто до 6,14 долара за акция.
Компанията дебютира на борсата в САЩ през ноември миналата година с цена на акция от 20 долара. Последва бурна търговия, която изпрати книжата до рекордните 31 долара за брой.