Всяко шесто евро германските компании вече получават чрез интернет. През миналата година това е правило средно по 17% от техните общи приходи, обяви германската федерация по високи технологии Bitkom на база на данни от Евростат. За сравнение – през 2007 г. делът е бил 11%.
Но в Европа има и по-добри примери, пише специализираното технологично издание ZDNet. В общата класация по този показател федералната република е на шесто място, а малко изненадващо лидер е Чехия с дял от 25%, следвана от Финландия с 20% и Швеция с 19%. В средноевропейски мащаб компаниите постигат 14% от продажбите си чрез електронна търговия.
„Електронната търговия се утвърди ясно като канал за продажби", казва Бернхард Роледер, генерален директор на Bitkom. „Много търговски сделки сега се случват изцяло онлайн".
Според изследването една пета от всички компании в Германия използват интернет, за да продават стоки или услуги. По този показател Германия е на осмо място в ЕС, но доста над средното ниво за ЕС от 13%.
Много по-силно отколкото за продажби интренет се ползва за покупка на стоки или услуги. Така например 54% от германските предприятия с повече от десет служители извършват всички или част от покупките си онлайн. Преди Германия по този параметър в ЕС се нареждат Дания със 71%, Норвегия с 61% и Австрия с 59%.
Средностатистически в ЕС 35% от компаниите ползват мрежата за покупки.