Microsoft пуска нова услуга за електронна поща, след като компанията реши да се фокусира върху комуникациите като ключов фактор за привличането на нови потребители, съобщи FT.
Outlook.com е браузър-базирана услуга, която обаче няма да замени Hotmail, която се ползва от около 350 млн. потребители.
Microsoft, която този месец обяви първата си загуба като публична компания, вижда в комуникационните инструменти възможност да разшири пазара си. В момента технологичният гигант разчита за основната част от приходите си на операционната система Windows и софтуерния пакет Office.
Анализатори коментират, че новата e-mail услуга на Microsoft ще бъде в центъра на новия й пакет „облачни“ услуги. „Електронната поща ще си взаимодейства с много други функции и ще се превърне в стратегически център на личния облак“, посочва Франк Джилет от Forrester.
В допълнение към подобряването на функционалността на електронната поща интернет компаниите се стремят към подобряване на дизайна. Microsoft описва Outlook.com, като "модерна електронна поща" с нов и интуитивен дизайн".
Миналата седмица AOL също премоделира интерфейса на уеб базираната си поща. Преди месец пък от Google придобиха e-mail приложението Sparrow, за да подобрят Gmail.
"Освен Outlook.com, Microsoft прави подобни промени в Office и Windows 8. Компанията иска да постигне най-приятелския потребителски интерфейс за цялата гама от продукти и това е доста голяма стъпка напред", коментира Роб Ендерле, анализатор в Enderle Group.
Outlook.com е съвместима с календара, пощата и контактите на потребителите на съществуващите услуги на Microsoft, както и ще може да събира информация за приятели на потребителите с помощта на Twitter и Facebook.
Към нея ще бъде инсталиран и Skype, така че чрез входящата кутия да се позволяват видео повиквания. Чрез приложението SkyDrive пък ще могат директно да се споделят документи, изработени с помощта на Word, Excel и PowerPoint.