Френската компания за външна реклама JCDecaux продължава да страда от проблемите на рекламния пазар в Европа, става ясно от отчета за първото полугодие. Лошата новина е, че дружеството не очаква подобрение на ситуацията и през настоящото тримесечие, пише MarketWatch.
“Въпреки положителното влияние на Олимпийските игри в Лондон и слабото подобрение, отчетено във Франция, очакваме приходите от основна дейност да се запазят на нивото от второто тримесечие. Това отразява очакването за спад на приходите в Германия и някои страни от Северна и Източна Европа“, обяснява изпълнителният директор на компанията Жан-Шарл Деко.
„След солидното първо тримесечие приходите от основна дейност през второто тримесечие са малко по-слаби от очакваното, като на повечето европейски пазари има спад, докато в азиатско-тихоокеанския регион и останалата част от света ръстът остава двуцифрен“, обяснява той.
През първите шест месеца на годината JSDecaux отчита спад на печалбата с 13% до 82 млн. евро. Оперативният марж се влошава от 22,2 до 21,8 на сто, а оперативната печалба се свива с 2,3 на сто до 133 млн. евро.
Приходите за периода са нараснали с 6 на сто до 1,24 млрд. евро, главно заради благоприятни валутни движения.
Предварителните прогнози на анализаторите бяха за нетна печалба от 96 млн. евро, оперативна печалба от 143 млн. евро и проиходи от 1,23 млрд. евро.
След публикуването на отчета акциите на JCDecaux се сринаха с 10,5 на сто до 16,34 евро за брой.