Южнокорейският електронен гигант LG Electronics не успя да убеди инвеститорите през второто тримесечие. Макар че сегментът за телевизорите е бил изненадващо силен, има ясни признаци на слабост на подразделението за мобилни телефони.
Нетната печалба на LG се е повишила в тримесечието до юни с 46,6% до 159 млрд. вона (138 млн. долара) на годишна база. Въпреки това според Bloomberg анализаторите са очаквало средно печалба в размер на 278,8 млрд. вона. В сравнение с предишното тримесечие печалбата пада с 34,4%.
Същевременно приходите на годишна база намаляват с 10,6% до 12,9 трлн. вона. И тази стойност е под очакванията на анализаторите. Оперативната печалба обаче се удвоява до 349 млрд. вона.
През тримесечието до март LG успя да отчете стабилен ръст на печалбата. По-специално възстановяването в сектора на мобилните телефони и голямото търсене на телевизори от високия клас е отговорно за ръста. Но през следващите три месеца бизнесът с мобилните телефони отново се е озовал в червената зона. Това се дължи на загуби в обменните курсове и увеличаване на маркетинговите разходи за новите модели смартфони Optimus LTE II и L-Style.
Като цяло в сектора на мобилните телефони е отчетена оперативна загуба от 56,7 милиарда вона. В същия период на миналата година имаше загуба от 53,9 млрд. вона. Продажбите в тази област са паднали с 28% до 2,3 трлн. вона. Така надеждите, че четвъртата по големина компания за мобилни телефони в света може да се възстанови устойчиво в този сектор, не се оправдаха. Между април 2010 г. и септември 2011 г. LG понесе шест последователни тримесечия със загуби.
Телевизионното подразделение дава поводи за радост
Секторът за домашно развлечение, към който принадлежи и производството на телевизори, отчете оперативна печалба от 216,3 млрд. вoна. Тази стойност е доста над очакванията на анализаторите от 196,6 млрд. вона. През миналата година печалбата е била в размер на 97,8 млрд. вона. Приходите в този сегмент обаче падат с 5,8 на сто до 5,5 трлн. вона.
Сравнително положителното развитие на подразделението за телевизори ще продължи да бъде насърчавано от LG. Компанията се надява през тази година да се превърне в най-големия доставчик на телевизори с 3D възможност и да разшири пазарния си дял в този сегмент с около 25%. Освен това LG планира скоро да пусне на пазара ултратънки телевизори, използващи OLED технологията.