В петък вечер официално ще бъдат открити Олимпийските игри в Лондон. Но не само участващите спортисти ще се надяват на олимпийската слава. И в спартански офис в Боулдър, Колорадо, мислите ще се отправени към Олимпийските игри. Там от петък ще бъдат настанени служители на Twitter. Те трябва да представят по един ясен начин 140-знаковите Twitter съобщения на състезателите, техните семейства и на феновете, както и на видни журналисти от телевизионния канал NBC на страницата twitter.com. Като цяло офисът ще работи 20 часа в денонощието, пише Wall Street Journal.
Олимпийският център на Twitter е част от партньорство между компанията от Сан Франциско и американския телевизионен канал NBC Universal, дъщерна компания на Comcast Corporation. NBC ще рекламира на добри позиции специалната страница за Олимпиадата на Twitter и ще дава линкове към интервюта със спортисти и видео репортажи.
Олимпийската страница ще предоставя на потребителите с помощта на туитове на спортисти и репортери поглед зад кулисите на спортното събитие на годината. Същевременно потребителите ще бъдат насърчавани да проследяват и репортажите по радио и тв канала на NBC. За тази цел екипът в Боулдър ще работи в тясно сътрудничество с онлайн редакцията на NBC в Лондон. Олимпийският хаштаг – ключова дума за категоризиране на дадени съобщения под определена тема, ще се появява на екраните на каналите на NBC по време на олимпийската програма, поясни NBC.
А Twitter ще има присъствие не само онлайн и на екрана. Всяка вечер голямото виенско колело в Лондон - London Eye, ще бъде осветявано в различни цветове, базирани на дневните господстващи настроения на деня от Twitter. Платформата обаче признава, че това не е част от собствената ѝ кампания.
Партньорството и свързаното с това внимание Twitter иска да използва като трамплин за по-устойчив бизнес модел. Услугата за кратки съобщения съществува от шест години, за това време тя е спечелила аудитория от 140 милиона потребители, а мнозина използват Twitter като източник за последните новини. Сега мениджърите искат да достигнат до по-широка аудитория и да печелят повече пари.
Според анализаторската компания eMarketer през тази година Twitter ще има приходи в размер на 259,9 млн. долара от реклама. Спрямо конкуренцията това е нищожна сума – през 2011 г. Facebook например спечели по собствени данни 3,15 млрд. долара.
Чрез привличането на по-голяма аудитория компанията може да разшири своите рекламни приходи, да оправдае оценката си от 8,4 милиарда долара и дори да разчисти пътя към IPO. Затова и залогът с олимпийския Twitter е толкова важен за компанията: „Това е начин новите потребители да разберат за Twitter", заяви Хлое Сладън, медиен вицепрезидент в Twitter.
NBC няма да получи пари в брой за партньорството, казват представители на телевизионната компания. И приходите от реклама, които Twitter ще получи от спонсорите на Олимпийските игри за сайта, няма да се поделят. Сред рекламодателите са компании като General Electric и Procter & Gamble. Тези две дружества вече са резервирали рекламни площи в страницата на Twitter.
Компанията не дава информация за възможните приходи, които се надява да получи от въпросната страница. Procter & Gamble не отговаря на запитването, а General Electrics заявява, че очаква „игрите в Лондон да предизвикат пик в активността“ онлайн.
„Никога няма да може да бъде точно изчислено колко точно пари ще платят рекламодателите по време на Олимпийските игри на Twitter, но без съмнение те ще търсят рекламното пространство при някои акценти на игрите, когато трафикът в платформата ще експлодира", казва Дебра Ахо Уилямсън, анализатор в eMarketer.
Някои проучвания показват, че зрителите все по-често не само небрежно гледат телевизия, но и използват активно социалните мрежи, и искат да коментират веднага видяното, като например роклята на Анджелина Джоли или забивката на Кобе Брайънт. Особено при спортни събития повечето зрители използват Twitter за електронен канал за обмен на информация. На доста по-голяма дистанция изостава Facebook, показва изследване на компанията за социални анализи Trendrr.
Twitter вярва, че олимпийското партньорство с NBC има шанса да затвърди този статут. Сътрудничество за услугата за кратки съобщения означава „наистина да бъдеш там, където е купонът", казва Сладън. По време на игрите тя ще остане в седалището на компанията и ще проследява нон стоп случващото се. „Ще поглъщам тутиове и сама ще пиша, и междувременно може и малко да поработя“, казва тя пред WSJ.