Предвид новите милиардни загуби за второто тримесечие на финансовата година, агенция Fitch понижи отново рейтинга на финландския производител на мобилни телефони Nokia.
Агенцията понижава оценката си за кредитоспособността на компанията с две степени от BB+ до BB-, заяви Fitch, цитирана от AFP.
От предишното намаление, което бе в края на април, рейтингът на компанията вече не е инвестиционен, а дългът ѝ се оценява като спекулативен. На финансов жаргон рейтингът се нарича „junk“.
Книжа с такава оценка Fitch препоръчва само на инвеститори, които не се притесняват от по-висок риск. Fitch бе предупредила, че ще предприеме по-нататъшни стъпки за девалвация на рейтинга, ако през второто тримесечие не бъдат отчетени значими подобрения.
В четвъртък Nokia обяви, че през второто тримесечие от април до юни е отчела загуба в размер на 1,44 млрд. евро – четирикратно по-висока сума от същия период година по-рано. На годишна база приходите са намалели с 18,7% до 7,54 милиарда евро. На тримесечна база обаче продажбите поемат нагоре.
Fitch обяви още, че Nokia вече не е в състояние да спре продължаващото си потапяне в зоната на загубите. Производителят не разполагал с нужните продукти, с които да заличи загубите. Силната конкуренция в бранша нямало да позволи Nokia отново да завладее значителна част от пазара.
Доскоро финландският концерн бе най-големият производител на мобилни телефони в света, но „проспа“ тенденцията за налагане на „интелигентни“ устройства. Едва в началото на седмицата компанията обяви, че ще намали двойно цената на своя модел – флагман Lumia 900 в САЩ.
С тази акция производителят, който я представя като нормална бизнес стратегия, а не отчаяна стъпка, иска да се опита да наложи Lumia на пазара. На пазара на смартфони обаче Nokia е далеч зад конкурентите си Apple и Samsung.