Въпросът сега не е дали новият iPad на Apple ще се продава добре в Китай. В това спор няма. Въпросът е, дали Apple ще успее този път да не допусне полицейско участие при старта на продажбите в петък, пише в свой коментар Wall Street Journal.
Когато iPhone 4S бе пуснат на пазара през януари, стотици клиенти чакаха през нощта пред магазина на Apple на пекинския булевард Sanlitun. И когато магазинът не отвори вратите си, както бе планирано, един разочарован фен хвърли яйца към фасадата на магазина на Apple. Малко по-късно в марш се появиха и полицейските части, за да разпръснат чакащата пред входа тълпа. Инцидентът накара Apple да прекрати временно предлагането на новия iPhone в тогава петте китайски магазини.
Това няма да е първият случай, в който се случва подобно нещо. Когато през 2011 г. Apple за първи път започна да продава белия iPhone 4, се стигна дори до борба между продавачи и клиенти. Една витрина на магазин тогава дори беше направена на сол, припомня изданието.
Този път Apple ще подходи по друг начин. Според прессъобщение компанията ще приема от четвъртък резервации на сайта си. Всички заинтересовани могат да заявят всеки ден между 9 и 12 часа онлайн своите желания и ще получат насрочена дата и час, в който могат да вземат устройството си.
Новината за променения маркетингов подход обиколи в шеметно темпо обичаните в Китай блог услуги на Sina Weibo. Apple Exchange – акаунт с 1,3 млн. последователи, също информираше подробно за промените. Но някои потребители все още не разбират какво точно значи това. Потребител пише в Weibo: „Какво значи предварителна заявка? Всички ли устройства трябва да бъдат предварително поръчани?"
Така че утре сутрин ще стане ясно колко купувачи са разбрали предварително за променения начин на продажби. Също така не е ясно, дали някои от онези, които не успеят да направят онлайн резервация, няма да се пренесат пред магазините, за да си опитат все пак късмета. Голяма въпросителна има и по отношение на пазара на черно. През януари китайската агенция Xinhua съобщи, че споровете между две конкурентни групи, действащи на черния пазар, са виновни за инцидентите пред магазините на компанията.
Разбира се, може и интересът към новия iPad да не е толкова висок, колкото към iPhone 4S. В Weibo малко потребители показват заинтересованост към джаджата. Преди това критици се оплакоха, че новият модел има твърде малко новости.
„Няма да купя новото устройство“, пише потребител с никнейм Reject You. Други поясняват, че предвид спекулациите за по-малък и по-евтин iPad, който се очаква да се появи скоро, ще забавят покупката си. Така и така са чакали дълго за новия iPad, ще издържат още някой месец...