Интернет пионерът Yahoo представи в деня на назначението на своя нов главен изпълнителен директор Мариса Майер данните за фискалното второ тримесечие и подчерта проблемите, с които тя предстои да се сблъска, въпреки че надскочи очакванията на анализаторите, пише Wall Street Journal.
Чистата печалба на акция за трите месеца между април и юни е 27 цента на акция, доста над очакваните 23 цента за акция. Все пак печалбата преди данъци, такси и амортизация е от 226,6 млн. долара (184 млн. евро), което е спад от почти 5%. Спрямо цифрите на ръст при конкурентите Google и Facebook това се счита за доста слабо представяне.
Интернет порталът, който предоставя новини, достъп до електронна поща и снимкови услуги, е отчел приходи от 1,08 млрд. долара (878 млн. евро) с което остава почти на миналогодишното равнище.
През второто фискално тримесечие на годината приходите на Yahoo са намалели с 4,4% от преди година, подчертавайки проблемите, с които ще се сблъска назначеният във вторник нов главен изпълнителен директор Мариса Майер, пише Wall Street Journal.
Печалбата за второто тримесечие е от 18 цента на акция (226,6 млн. долара) при приходи от 1,08 млрд. долара. Ако се премахнат еднократните ефекти, печалбата би била от 27 цента на акция, докато анализатори, запитани от Thomson Reuters, очакваха печалба от 23 цента на акция при приходи от 1,1 млрд. долара.
Маркетинг експерти очакваха, че Yahoo в своя първичен бизнес с рекламни банери около услугите си ще отчете спад от около 10% в САЩ.
И докато общите приходи отчитат съвсем лек спад, дисплей рекламата расте – приходите тук са в размер на 534,9 млн. долара спрямо 523,5 млн. долара година по-рано, докато т.нар. Search реклама отчита спад – до 460,9 млн. долара спрямо 466,7 млн. долара преди година. Третата категория за приходи, „други“, също отчита спад до 221,9 млн. долара спрямо 238,8 млн. долара преди година.
Тази липса на растеж или сцепление сигнализира за застой, който обхвана Yahoo вече няколко години, пише Wall Street Journal. И всичко това на фона на мениджърските неволи. От последното представяне на финансови данни компанията има двама нови главни изпълнителни директори, води война в своя Управителен съвет и вся вражди с Alibaba и Facebook. На ход сега е новият изпълнителен директор Мариса Майер, завършва WSJ.