Вчера акциите на Facebook загубиха повече от 8% от стойността си на фондовата борса в Ню Йорк до 28,25 долара, като дилърите имат само догадки за причините за краха, предава DPA.
Кой притежава Facebook?
7 / 22
Питър Тийл, 2,5% от акциите, 2,13 млрд. долара
„Само не ме прецаквай“, е казал Тийл на Зукърбърг, след като двамата финализират първата инвестиция на Питър в социалната мрежа. В края на 2004 г. роденият във Франкфурт предприемач влага 500 000 долара и с това става първият значим външен инвеститор в компанията. Първоначално структурирана като заем, инвестицията по-късно се превръща в дял от 10,2% от компанията.
Роден във Франкфурт, Германия, и отраснал във Форстър сити, Калифорния, Тийл пътува много в детството си. Баща му е инженер-химик, а семейството живее в Южна Африка, Намибия и Охайо, преди да се установи в крайбрежния район на Сан Франциско в края на 70-те години на миналия век. Питър завършва гимназията „Сан Матео" пръв по успех в класа и е майстор по шахмат от национално ниво. Завършва философия в Станфорд като студент на Рене Жирар, френски професор-емигрант, създал термина „мимическо желание" - хората желаят неща, които виждат като обекти на желание у другите хора, с което пораждат стаден манталитет. За Тийл мимическото желание е начин за обяснение на всичко - от балона на фондовата борса до „политическата коректност" на университетското образование, пише в свой анализ BusinessWeek.
Във всички разкази за основаването на Facebook Тийл почти винаги е представян като далечен и мрачен господар на Вселената, прототип на финансов магнат в черно кресло, милващ котка, сгушена на коленете му, пише още BusinessWeek. В „Случайните милиардери“, книгата, издадена през 2009 и станала основа за филма „Социалната мрежа“, Тийл е описан като „потаен и невероятно конкурентоспособен", както и „адски страховит".
Снимка: Ройтерс
Още галерии
Разпродажбата може да се дължи на факта, че Facebook ще представи на 26-и юли финансовите си резултати за второто тримесечие. Напоследък многократно се появяваха опасения, че растежът на социалната мрежа може да се забави значително.
Проблемът при това не е в броя на потребителите, които са около 900 млн., а по-скоро в жизненоважните приходи от реклама. Те са основният източник на доходи на компанията, основана от Марк Зукърбърг.
Много потребители поддържат сега контакт с приятелите си чрез приложение за смартфон или таблети. Малките екрани на телефоните обаче едва позволяват показване на реклами. Стратезите на Facebook работят трескаво, за да намерят решение на тази дилема.
Facebook изпадна в немилост сред инвеститорите заради несполучливото първично публично предлагане – акцията се предлагаше на цена от 38 долара и още на втория ден започна да пропада. В дадени моменти тя спадна до 25,52 долара, но успя да се възстанови над 30 долара, преди вчера отново да поеме надолу.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в
Google News Showcase.
преди 12 години Акции на нищо не купувам! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар