Вчера акциите на Facebook загубиха повече от 8% от стойността си на фондовата борса в Ню Йорк до 28,25 долара, като дилърите имат само догадки за причините за краха, предава DPA.
Кой притежава Facebook?
15 / 22
Крис Хюз, 1%, 850 млн. долара
Съосновател на Facebook и състудент на Марк Зукърбърг, той държи днес 1% от социалната мрежа. Хюз е роден на 26 ноември 1983 и израства в Хикъри, Северна Каролина. Баща му е продавач на вестници, майка му - учителка. През 2006 завършва Харвард (след като е получил стипендия). Хюз се счита за ключова фигура в популяризирането на Facebook - по-късно става говорител на социалната мрежа.
За Хюз се говори също, че има огромна роля за избора на Барак Обама за президент. И има защо. Той се занимава със сайта My.BarackObama.com или накратко MyBO - където абонатите имат възможността да създават групи, да планират събития, да набират средства, да се свързват помежду си. До края на президентската кампания сайтът има 2 млн. профила, планирани са над 200 000 офлайн събития, сформирани са 35 000 групи, публикувани са 400 000 блога и са набрани близо 30 млн. долара. Обама няма много време да се заседява в офиса преди изборите. За да отбележи колко важен за него е Крис Хюс (когото нарича „моят интернет човек“), застава лице в лице с него и му казва „Запознах се с родителите ти онзи ден. Много мили хора. Трябва да си благодарен, че ги имаш.“ Хората на президента твърдят, че не биха имали успех без помощта на Хюз, пише в свой материал за Fast Company Елън МакГърт, която го нарича „технологична звезда, чийто бизнес са хората“
В момента Хюз живее в Ню Йорк, и е съосновател и изпълнителен директор на Jumo, която има за цел да събере търсещи благотворителности хора, с такива, които да ги подкрепят. Потребителите ще имат възможността да открият подходяща кампания и да я оценят.
Снимка: Ройтерс
Още галерии
Разпродажбата може да се дължи на факта, че Facebook ще представи на 26-и юли финансовите си резултати за второто тримесечие. Напоследък многократно се появяваха опасения, че растежът на социалната мрежа може да се забави значително.
Проблемът при това не е в броя на потребителите, които са около 900 млн., а по-скоро в жизненоважните приходи от реклама. Те са основният източник на доходи на компанията, основана от Марк Зукърбърг.
Много потребители поддържат сега контакт с приятелите си чрез приложение за смартфон или таблети. Малките екрани на телефоните обаче едва позволяват показване на реклами. Стратезите на Facebook работят трескаво, за да намерят решение на тази дилема.
Facebook изпадна в немилост сред инвеститорите заради несполучливото първично публично предлагане – акцията се предлагаше на цена от 38 долара и още на втория ден започна да пропада. В дадени моменти тя спадна до 25,52 долара, но успя да се възстанови над 30 долара, преди вчера отново да поеме надолу.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в
Google News Showcase.
преди 12 години Акции на нищо не купувам! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар