Вчера акциите на Facebook загубиха повече от 8% от стойността си на фондовата борса в Ню Йорк до 28,25 долара, като дилърите имат само догадки за причините за краха, предава DPA.
Кой притежава Facebook?
2 / 22
Accel Partners, 10% от дяловете, 8,5 млрд. долара
Accel Partners е първата компания, която инвестира в социалната мрежа. Макар и твърде млад, за да пие алкохол, Зукърбърг е получил бутилки вино за 400 долара от Джим Брайер, в луксозен ресторант в Силициевата долина, когато му помага да се сключи сделката за 12,7 милиона долара - инвестиция от Accel Partners във Facebook. Брайер, управляващ съдружник в Accel, е бил ентусиазиран от голямата сделка и представлява Accel по-добре, отколкото ентусиазирани партньори с ограничена отговорност. Тогава сътрудник, сега партньор на Accel, Кевин Ефрази, има преднина пред Брайер, защото още на 1 април 2005 г. се появява неканен в офиса на Facebook в Пало Алто. Дю дилиджънс на Ефрази разкрива колко студенти на Станфорд са не само потребители на Facebook, но буквално са обсебени от него, като дори изпускат лекции, само за да „сръчкват“ приятелите си. След една седмица размисли и след като фондът разбира, че мрежата има друг ухажор в лицето на Washington Post, Accel най-накрая приключва сделката, която оценява Facebook на 98 млн. долара. 12,7 млн. долара влага фондът в социалната мрежа, за които получава 15% от акциите тогава. Преди IPO-то компанията държеше 10% - 190 млн. Б акции, които при оценка на социалната мрежа от 85 млрд. долара, биха стрували 8,5 млрд. долара.
Снимка: Accel Partners
Още галерии
Разпродажбата може да се дължи на факта, че Facebook ще представи на 26-и юли финансовите си резултати за второто тримесечие. Напоследък многократно се появяваха опасения, че растежът на социалната мрежа може да се забави значително.
Проблемът при това не е в броя на потребителите, които са около 900 млн., а по-скоро в жизненоважните приходи от реклама. Те са основният източник на доходи на компанията, основана от Марк Зукърбърг.
Много потребители поддържат сега контакт с приятелите си чрез приложение за смартфон или таблети. Малките екрани на телефоните обаче едва позволяват показване на реклами. Стратезите на Facebook работят трескаво, за да намерят решение на тази дилема.
Facebook изпадна в немилост сред инвеститорите заради несполучливото първично публично предлагане – акцията се предлагаше на цена от 38 долара и още на втория ден започна да пропада. В дадени моменти тя спадна до 25,52 долара, но успя да се възстанови над 30 долара, преди вчера отново да поеме надолу.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в
Google News Showcase.
преди 12 години Акции на нищо не купувам! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар