IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Нови критерии за анализиране на монопола при пазара на електронните съобщения

Комисията по защита на конкуренцията одобрява промени в методиката, предложени от КРС

10:41 | 16.07.12 г.
Нови критерии за анализиране на монопола при пазара на електронните съобщения

При установяването на предприятията от системата на електронните съобщения, които имат значително въздействие върху пазара, ще се използват допълнителни критерии за оценка от страна на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС).

Измененията са разписани с промени в методиката за условията и реда за определяне, анализа и оценката на съответните пазари и критериите за определяне на предприятия със значително въздействие върху пазара, по които Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е дала становище, съобщиха от комисията.

При анализирането на пазара комисията по съобщенията ще оценява не само пазарния дял на компаниите, но ще използва нови 12 критерия, които се прилагат и от европейските органи за регулиране на този пазар.

Ако досега определящ е бил само пазарният дял в бъдеще ще се взема предвид също и контролът, който фирмите имат върху онази част от инфраструктурата, която не може лесно да бъде дублирана. Ще се проучва също и дали останалите предприятия от съобщенията имат слаба покупателна способност.

При определянето на монополното положение ще се оценяват още продуктовото разнообразие на компаниите, както и дали са реализирали икономии от мащаба и обхвата на своята дейност. Ще се оценява и какъв достъп имат до финансови ресурси или до капиталовите пазари.

Новата методика включва още анализ на дистрибуторскате и пласментна мрежа на предпирятията, както и дали в нейната област липсва потенциална конкуренция. Значение има и евентуалното наличие на правни и икономически бариери за навлизането на бизнеса на съответния пазар.

Методиката ще регламентира условията за анализ и оценка на пазарите на електронни съобщителни мрежи или услуги, като в нея ще се съдържат критериите за дефиниране на съответния продуктов и географски пазар, посочват още от КЗК. Изводът е, че проектометодиката съдържа ясни критериите за наличието на ефективна конкуренция на пазара.

При определянето на продуктовия пазар е предвидено да се изследва взаимозаменяемостта при търсенето и предлагането на услуги, а при определянето на географски пазар се отчитат най-вече покритието по територия на обществените електронни съобщителни мрежи и наличието на еднакви законови и регулаторни изисквания.

Предвижда се и възможност за изследване на верижната взаимозаменяемост, при която две мрежи или услуги не са директно взаимозаменяеми, но всяка от тях е взаимозаменяема с трета мрежа или услуга.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:08 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още