Смартфоните помагат за продажбите на традиционните магазини, сочи ново проучване, с което Investor.bg разполага.
Според доклада, проведен по-рано през годината от Deloitte, мобилните операции, свързани с магазините и търговията, от страна на собствениците на смартфони, помагат на продажбите в магазините, а не им пречат както някои се опасяват.
По данни на компанията, за потребителите на даден магазин, ползващи смартфон, е 14% по-вероятно да направят покупка в магазина, в сравнение с потребителите, които не ползват смартфон.
„Това означава, че мобилните телефони са важно средство за търговците да увеличат значително продажбите в традиционните магазини и да подсилят връзката между търговеца и потребителя, за да повишат ангажираността и лоялността“, коментира Алисън Пол, вицепрезидент в Deloitte LLP
Общо 48% от собствениците на смартфони, участващи в проучването, казват, че телефоните им са повлияли решение за покупка на продукт в магазина.
Според проучването потребителите ползват най-активно своя телефон във или в близост до мястото на покупка. Проучването посочва, че над 6 от всеки 10 от собствениците, ползващи телефона си за покупка, са го ползвали докато са били в магазина.
Също така близо 72% от запитаните притежатели на смартфони са направили покупка по време на последното си посещение в магазина, в сравнение с 63% от тези, които не притежават смартфон или не го ползват да пазаруват.
Наред с това купувачите, ползващи смартфони, са по-склонни в крайна сметка да направят покупка (59%) спрямо онези, които не ползват (22%).
Смартфоните в момента влияят на 5,1% от годишните продажби в магазините по света, което е равностойността на 159 млрд. долара от прогнозираните продажби за 2012 г., казват от Deloitte.
Според проучването покупките, базирани на ползването на мобилен телефон, ще нараснат като дял до 19% от общите продажби в магазините до 2016 г., или обем от 689 млрд. долара.
За сравнение директните покупки чрез мобилен телефон ще надминат нивото от 30 млрд. долара дотогава.