Японският концерн за потребителска електроника Panasonic очевидно ще трябва да похарчи повече пари за преструктурирането си, отколкото се предполагаше.
Разходите за преструктурирането на традиционната компания ще са над първоначално планираните 41 млрд. йени (420 млн. евро), обяви новият изпълнителен директор Казухиро Цуга в понеделник, цитиран от Ройтерс.
През последните месеци Panasonic влезе в новините с негативни заглавия. През миналата година концернът натрупа рекордна загуба от 7,5 млрд. евро преди всичко заради носещия постоянна загуба бизнес с телевизори.
От 55-годишния Цуга сега се очаква да осигури основата за бъдещето на Panasonic и да намали зависимостта на концерна от телевизионния бизнес с познатите устройства Viera. Още през есента президентът, който застана начело на компанията на 27-и юни, планира да представи своя нов бизнес план.
Цуга трябва да направи преглед на 90 отделни сектори, които произвеждат наред с други уреди релета, лампи, батерии и полупроводници, и отчасти в продължение на години трупа загуби.
Сигурно е, че преобразуването няма да се случи без намаляване на работни места. Една от областите, с които може да се постигне намаляване на разходите, е именно раздутият щат на персонала на Panasonic.
Дори и след последните съкращения на персонала с 10% през изминалата фискална година до март, Panasonic с общо 330 000 служители на твърда заплата е най-големият по брой служители концерн сред публично търгуваните японски фирми.