IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook и Yahoo образуват алианс

Вместо взаимно да се съдят, компаниите ще задълбочат сътрудничеството

10:22 | 09.07.12 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Facebook и Yahoo образуват алианс

Facebook и Yahoo погребат томахавката: вместо да спорят в съда за използването на патенти, двете уеб компании ще си сътрудничат по-тясно от всякога. Алиансът и за двете страни се простира върху жизненоважната реклама и разпространението на съдържание.

Патентите - ябълката на раздора - вече може да се използват взаимно и от двете компании. „Аз съм доволен, че ние решихме проблема по положителен начин", заяви оперативният директор на Facebook Шерил Сандберг. „Потребители и рекламодатели ще се възползват от сътрудничеството на двете компании“, каза и временният главен изпълнителен директор на Yahoo Рос Левинсън, цитиран от Ройтерс.

Yahoo наруши съдебния комфорт на двете компании през февруари - малко преди IPO-то на Facebook. Интернет пионерът обвини младия си конкурент в плагиатство на идея и се оплака пред съда. Facebook отговори с контра дело. За да засили своите позиции, социалната мрежа не пожали средства и купи патенти за 550 млн. долара, които първоначално принадлежаха на AOL. 

Уреждането на спора по взаимно съгласие има няколко предимства. От една страна, и двете страни остават пощадени от дългите и скъпи съдебни спорове. От друга страна, те увеличават партньорството си в сферата на рекламата и съдържанието. Yahoo пострада финансово от пазарната мощ на конкурента си Google, а Facebook трябва да докаже след IPO-то си, че социалната мрежа може да прави пари.

Заедно двете компании са истинска сила в интернет: Facebook има повече от 900 млн. потребители, а Yahoo - около 700 млн. Това означава, че съдържанието и рекламата може да се разпространяват по-широко - бонус точка в трудния бизнес в интернет. По този начин пактът е и атака срещу търсачката Google и нейния гладко протичащ рекламен бизнес. До началото на споровете двете страни имаха традиционно добри отношения. Потребителите на Facebook можеха спокойно да споделят с приятелите си съдържанието от сайтовете на Yahoo.

Настроението се промени, когато Скот Томпсън пое в началото на годината шефския пост в Yahoo. Неговото намерение бе да постави под напрежение Facebook малко преди IPO-то му. 

През март Yahoo подаде първи иск срещу социалната мрежа. 

Но Томпсън се препъна заради разкрасената си автобиография и трябваше да напусне. „Новият директор на Yahoo се концентрира отново върху иновациите и върху начина как да да донесе страхотни продукти на потребителите си,"  пошегува се Сандберг за сметка на Томпсън.

Неговият временен наследник Левинсън заяви: „Ние сме развълнувани от по-тясното партньорство с Facebook".

Yahoo твърди, че е изобретил цяла гама от основни функции на социалните мрежи и изброи общо дванадесет патента, които са били нарушени от Facebook.

При това ставаше дума и за рекламните банери и по този за най-важната артерия на компанията, основана от Марк Зукърбърг.

Контраделото на Facebook бе не по-малко тежко. Според него Yahoo е плагиатствал много върху нейните услуги: става дума за персонализация на продуктите за членовете на онлайн мрежа, маршрутизацията на потребителските профили или адаптирането на бази данни. И с това Facebook се прицели в жизненоважните приходи от реклама.

Малко след първия иск на Yahoo от 12-и март, Facebook придоби от IBM 750 патента. По-късно пък Facebook придоби за 550 млн. долара 650 патента, които малко по-рано Microsoft закупи от AOL

От почти три седмици обаче имаше признаци за смекчаване на позициите. Тогава адвокат на Yahoo е поискал удължаване на срока за предстоящото изслушване, което бе оправдано пред съда с текущите преговори между страните. Няколко часа преди официалното споразумение технологичният блог All Things Digital писа за споразумението.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:09 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
dean.jordanov
преди 12 години
По скоро да се сринат заедно, защото yahoo е в доста лошо положение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
lyusien
преди 12 години
Това е едно добро решение По добре да си сътрудничат отколкото до се карат Ако сега двете компании закупят заедно някои голям мобилен оператор акциите им ще скочат до небето
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още