Американският технологичен концерн Apple e възможно временно да преустанови дейността си на територията на Италия. Компанията ще трябва да изплати и глоба в размер на 377 500 долара, ако не започне да предлага на италианските си клиенти безплатна 2-годишна гаранция на продуктите си, информира Ройтерс.
Италианските регулаторни органи за защита на пазарната конкуренция (L’Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato, AGCM) вече са наложили глоби на отдела за сервизни услуги на Apple в размер на 900 хил. евро. Технологичният гигант е предлагал на клиентите си платени услуги, без да ги е информирал, че те са в правото си да изискат безплатна поправка на продуктите си и консултиране.
Месеци след предишната си глоба Apple не успа да спази антитръстовото си споразумение. Концернът предлага само едногодишна гаранция, която може да бъде удължена до 2 години, ако потребителят заплати определена такса. По-рано тази година AGCM глоби Apple с 1,2 млн. долара, тъй като игнорирайки европейското законодателство, компанията предлагаше на италианците по-големи гаранционни срокове чрез услугата AppleCare.
AGCM съобщи през месечния си информационен бюлетин, че Apple продължава да използва незаконни рекламни практики в Италия. Това може да доведе до преустановяване дейността на компанията в Италия в продължение на 30 дни
Компанията разполага със срок от 30 дни, за да отговори.
По-рано тази година Apple възрази против антитръстовата глоба, но загуби делото.