Първата и най-голяма международна верига от независими медийни агенции Columbus Media International влезе и в България, след като в средата на юни българската медиа агенция „Аргент“ стана член на асоциацията, в която участват 23 агенции с общ оборот от 7,4 млрд. долара.
Сред членуващите в групата агенции са най-награждаваната агенция в Германия Media Plus, американската медиа агенция на 2011 г. Horizon Media и най-награждаваната медиа агенция в Канада Cossette Media.
„Партньорството означава много за нас, най-ценното е, че въпреки независимостта на самите агенции, те си помагат една на друга, на организираните годишни срещи си помагат взаимно“, обясни за Investor Пламен Калиников, маркетинг директор на „Аргент“.
По думите на Калиников сътрудничеството може да включва и навлизане на агенцията-партньор на нови пазари или обратния процес - влизането на компании в страната, които до този момент не са били представени на българския рекламен пазар. Освен това „Аргент“ ще получи и достъп до огромната база данни на международната организация.
„Присъединяването ни към Columbus Media International е повод за гордост за екипа на Аргент. След като традиционно сме в Топ 3 на медийните агенции в България благодарение на отличното обслужване, което получават нашите клиенти, приемаме членството в Кълъмбъс като ценно признание за качеството на нашата работа...Общите ни усилия ще бъдат насочени към утвърждаването на позициите на Columbus на българския медиен пазар и разширяване на присъствието ни в региона“, заяви Владимир Денев, управител и собственик на „Аргент“.
От съюза полза имат и двете страни – от години „Аргент“ бе партньор за България на световната комуникационна и маркетингова група Aegis Media, но през март 2011 г. бе сложен край на това партньорство, след като Aegis Media влеза официално на българския пазар чрез местната медия агенция "Маркетинг комуникации", която се преименува на "Карат България" и стана част от глобалната мрежа на групата Aegis. Така „Аргент“ имаше нужда от ново партньорство, а от друга страна Columbus – от навлизане на българския пазар.
След като в началото на май на събитие в Париж Columbus и „Аргент“ установяват двустранен контакт, българската агенция преминава през процес на внимателен подбор и одобрение от членовете. Сред изискванията за членство са определен годишен оборот, минимален брой на служителите, вид собственост на кандидатстващата медиа агенция (изискването е да е частна собственост и да не е холдингова структура). Друго условие е делът на интернет рекламата в общия микс, който в "Аргент" в момента е 12% и расте, но с бавни темпове, пояснява още Калиников пред Investor.bg.
Всички тези изисквания определено са били покрити от „Аргент“. Така медиа агенцията става единственият представител на веригата в България.
Columbus е 100% собственост на своите агенции - партньори и се управлява от петчленен Борд с два основни центъра - в Ню Йорк и в Мюнхен.