Вицепрезидентът на Microsoft Антоан Льо Блон изненада форума TechEd Europe с изказването си, че през следващата година компанията ще продаде повече таблети, отколкото настолни компютри. Льо Блон не назовава конкретни цифри, но пояснява, че функцията за управление чрез докосване на екрана ще промени пазара също толкова драматично, колкото и мишката навремето, предаде PC Pro.
Засега обаче мнението му не се споделя от анализаторите. Тенденцията за все по-високи продажби на таблети за сметка на компютрите става все по-силна, но промяна на лидерството при производителите не се очаква в близките години, смятат от IDC.
В началото на месеца анализаторската компания увеличи прогнозата си за пазара на таблети през 2013 г. от 137,4 млн. на 142,8 млн. броя. Дни по-късно последва и прогноза за PC-пазара, която визира продажбите на 161,5 млн. единици.
Все пак Льо Блон е имал предвид „доставките“, тоест обема, който отива до дилърите и търговците, а IDC изчислява само продажбите до крайни клиенти. Тук, особено в периода преди коледните празници, може да се стигне до големи разлики.
Според PC Pro Льо Блон е подчертал изрично бизнес ориентираността на Windows 8. В крайна сметка потребителят може и сам да избира между интерфейса Metro и класическия Windows. "Вие не трябва да правите разлика и да решавате за приложения и програми за компютъра си и за малкия и тънък таблет“.
Мениджърът на Microsoft опровергава и анализаторите, според които дизайнът Metro може да обърка потребителите на компютри без тъчскрийн. „Metro функционира еднакво добре и на таблет, и на настолен компютър".