Представители на New York Times обясниха, че новият портал е насочен главно към „образованите и заможни жители“ от нарастващата средна класа в Китай.
Този ход бе предприет въпреки опасенията от стриктния контрол и цензурата на онлайн съдържание в страната. Независимо от това вестникът е решен да следва неизменно журналистическите си стандарти, пише BBC.
„Ние не правим сайта според изискванията на китайското правителство, така че няма да работим като типичните медии в страната“, каза редакторът на чуждестранните новини Джоузеф Кан, допълвайки, че в Китай има изключително здрава защитна стена, над която нямаме контрол, но се надяваме да получим нужното разбиране от управниците.
Китай има над 500 млн. интернет потребители, които се очаква да нараснат през следващите години. Тъй като все повече хора имат достъп до компютри, компаниите се възползват от посредничеството на интернет, за да достигнат до потенциални потребители. В резултат на това приходите на фирмите от онлайн рекламиране нарастват значително.
По-рано тази година най-голямата интернет търсачка в Китай Baidu съобщи за скок на рекламните си доходи с повече от 80% през 2011 г. Според New York Times порталът на китайски език ще помогне на вестника да навлезе в този рентабилен пазар.
Times вече е привлякъл международни марки като Cartier и Salvatore Ferragamo да подпишат за реклама при тях. „Вярвам, че ще имаме възможността да рекламираме и други финансови и корпоративни клиенти“, казва главният мениджър на nytimes.com.
Въпреки позитивната нагласа вестникът усети някои признаци на строгата цензура над онлайн съдържанието и на засиления контрол върху социалните мрежи (особено върху микроблоговете). Според новия сайт на Times вестникът има акаунти с четири китайски услуги, подобни на Twitter, включително и с най-известната - Sina Weibo.
Но часове след пускането на китайскоезичния New York Times акаунтите му изглежда били спрени. При опит за влизане в портала през акаунта на Sina Weibo излизало съобщението „Съжаляваме, но акаунтът, който търсите е в неизправност“, а подобна грешка ставала и с линка в Soho Weibo, и с акаунта в 163.com. Единствената връзка, която работела безотказно, била в Tencent Weibo.