Най-голямата в световен мащаб социална мрежа Facebook предоставя на абонатите си по-голям контрол над спонсорираните истории. Според Ройтерс промените са част от споразумението, с което Facebook сложи край на съдебните дела на потребители заради спонсорираните реклами, като се съгласи на обезщетение от 10 млн. долара.
Споразумението, което е внесено в съда в сряда, трябва да бъде одобрено от съдия, преди да влезе окончателно в сила. Предложението предвижда в бъдеще потребителите да могат сами да решават дали и в каква степен техните лични данни могат да се появяват в рекламните съобщения. Освен това правилата за ползване на Facebook ще бъдат изменени, за да се информират потребителите за обозначените като „спонсорирани истории“ реклами.
TechCrunch пише, че потребителите ще могат да се противопоставят само на използването на техните данни за отделни реклами. Няма да има обща процедура за отказване от „спонсорирани истории“. Социалната мрежа се е съгласила да запази промените за най-малко двугодишен период.
В края на миналата седмица стана ясно, че Facebook ще плати 10 млн. долара заради спонсорираните истории.
Facebook въведе т. нар. Sponsored Stories в края на януари 2011 г., като те представляват реклами, изработени под формата на дадена от потребител препоръка за определени компании, продукти или услуги. Тези реклами няма да се различават от другото съдържание, което се публикува в News Feed-a на потребителите, а само са маркирани като спонсорирана връзка. Често в тях се включват снимка и име на приятелите на даден профил, за да се подчертае, че той харесва определен рекламодател.
В момента, в който всеки потребител натисне бутона „харесва ми“ на страницата на определена компания, продукт или услуга, Facebook вече има право да ползва това действие, за да препоръча реклама на приятелите и познатите му.
Представители на социалната мрежа са признали в документите до съда, че „спонсорираните истории“ са до три пъти по-скъпи от конвенционалните реклами. Така че споразумението вероятно ще окаже влияние върху опитите на Facebook да покачи рекламните си постъпления.
Междувременно Facebook получи подкрепа от двама от най-известните рекламодатели по отношение на ефективността на рекламата в социалната мрежа. След като в средата на май стана ясно, че американският автомобилен концерн General Motors има намерение да спре платената си реклама във Facebook заради неефективност, вчера Ford Motor Co. и Coca-Cola Co. в отделни съобщения заявиха, че намират стойност в рекламите си в мрежата. Ford дори планира да увеличи инвестициите си в маркетинг във Facebook, пише днес Wall Street Journal.
Вицепрезидентът по продажби и маркетинг Джим Фарли е заявил, че автомобилният производител ще задълбочи употребата на социални медии, и в частност на Facebook, за да повиши имиджа си сред потенциалните клиенти.